Direktlänk till inlägg 4 september 2011

Sex and the city

Av Paola Loderini - 4 september 2011 21:52

 

Jag är en av de fanatiska som inte riktigt kan begripa varför inte serien kunde hålla på i all oändlighet. Serien var en av de bästa som "ögongodis". Första filmen var bra och den andra var helt värdelös, men en tredje hade suttit fint ändå :)


Jag har serien och första filmen på DVD. Det känns underbart att se Carrie strosa in på flashig restaurang i en Dior-skapelse i form av en dagstidning. (Alltså tyget har tidningstryck....ja ni fattar)... eller se henne trippa runt i Manoloskor som man bara vågar drömma om... Ytligt tänker ni nu... Åh nä... det är konst, mina vänner.... Och grejen är ju den att hade kläderna varit för alla skulle de heller inte vara intressanta. Det är meningen att man ska drömma sig bort.... "Någon gång i mitt liv ska jag ha den där klänningen"...den känslan ska man ha! Därför slänger jag på serieavsnitt emellanåt. Jag hoppar in i den där världen för bara ett ögonblick. Det är liksom jag som studsar runt på Manhattan för att ta en Cosmopolitan. Det är liksom jag som undrar varför Mr Big inte ringer när han lovat.


Jag har varit i New York en gång. Bott på Manhattan i vänstra nedre hörnet av Central Park ... från kartan sett....Jag ska berätta om den resan en annan gång, men jag måste säga att New York vinner med hästlängder. Hela världen i en enda stad. Så fantastiskt och så mäktigt.


Have a nice evening ! Peace !!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards