Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Äta själv? Finns det något mer tråkigt i hela världen?

Av Paola Loderini - 29 mars 2012 19:00

Vissa saker är ju så boring att man somnar när man gör det....


1. Handla mat och äta maten alldeles ensam.

När du är familj varannan vecka och inte familj resten av dagarna så är det faktiskt så att du äter ju skit. Inte bokstavligen, men du äter saker du inte borde, eller så äter du inte alls.


2. Fylla i blanketter. Alla sorters blanketter som du absolut måste fylla i.

Jag lägger alla på hög. Både på jobbet och hemma. Sen när jag får ett ryck och verkligen gör det så har jag tappat bort hälten, har inga kuvert eller frimärken och jag bara somnar. Inte bokstavligen....igen.


3. Ringa någon för att du måste, men som du inte inte alls vill prata med.

Finns ju alltid någon du ska ringa för att vara en god människa och denna du ringer lägger ju fan inte på.


4. Hänga tvätt.

Tvätta den går ju bra. Trycker bara på knappen. Hänga den? Inte så kul när jag ligger i soffan med en kopp te och världens bästa bok.


5. Att ha lektionen "Elevens val".

Totalt värdelöst, för valen som eleverna gör är inte tillräckligt roliga, så när du väl ska ha lektionen med en blandning barn du inte varken känner eller ens vet namnet på så blir allt bara....negativt. Den som kom på "Elevens val" har nog inte använt det vi vill att man ska använda... Hjärnan!


6. Tvätta fönster.

Jag gör det bara inte.


Så är det.


Hej så länge.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards