Alla inlägg den 10 november 2013

Av Paola Loderini - 10 november 2013 19:37




Evigt tjatande från min sida om den ena djupa tanken, och sen den andra! Jag vet. Av någon anledning är det detta ni vill höra, för så mycket sms och telefonsamtal jag fått från er som läser har jag aldrig fått. Så det känns bra. Ringar på vattnet.


I dag har jag deltagit i två fantastiska möten. Jag lär mig lite om mig själv hela tiden. Otroligt upplyftande, men också med lite rädsla. Känner ni mig nu? Det känns som jag förändrats så mycket den sista månaden och har jag då tappat bort lite av den jag var på vägen? Jag vet inte, men jag tror att det jag tappat hade jag ändå tappat förr eller senare, och eftersom jag mår bra, oftast mår jag bra!.... och antagligen inte gjorde detta innan, fast jag trodde att jag gjorde det, så är det väl sidor som jag ändå skulle bli av med. En del ytliga tankar har blivit djupare, och mer analyserade. Men jag känner mig fortfarande spontan och sprallig. Jag är mer modig nu. Jag lyssnar bättre och pratar mer. Eller pratar mer är väl synd att säga... ha ha... pratat oavbrytet har jag väl gjort jämt, men nu säger jag mer meningsfulla saker. Jag tänker en gång till innan jag öppnar käften. Jag tänker kring, istället för på. Förstår ni vad jag menar?


Jag vågar säga saker jag inte vågat säga tidigare, och jag skiter i vad folk tycker om mina tankar och åsikter. Händelser förändrar personer, men om vi samtidigt medvetet läser eller deltar i saker och ting som vi innan inte velat eller vågat... då händer det saker! Oj vad det händer saker! Tänk dig känslan att du kan sitta med någon, eller några, och veta att den här tiden är min. Nu lyssnar någon och ingen dömer. Du kan säga precis vad hjärtat säger, och ingen kommer att föra det vidare, och ingen kommer att döma dig heller. Jag behövde tänka annorlunda, och helvete vad det har hjälpt mig att släppa oro och misstankar. Släppa ett behov av att kontrollera något eller någon. Du kan inte påverka vissa saker och det måste få vara okej. Gör om... gör rätt. Vi lär oss saker hela tiden, men vi använder inte det vi lärt oss om vi inte är medvetna! Bli medveten om dig själv. Inte om andra runt omkring. Hur kan du bli en bättre människa? Hur vill du vara, och hur är du idag? Do someting about you!


Enda medicinen jag har att erbjuda är att prata. Du har fått en mun av tre anleningar. Du ska äta, du ska pussa på alla du älskar och du ska prata. Öppna käften och prata! Ensam är inte stark. Det är en myt. Tillsammans med andra är man stark som en björn.




I made it all this way!

Paola



   ....nämen, nu förstår jag inte riktigt varför denna kom här...


Tydligen skådisen som ska filmatisera "fifty shades of Grey" har jag hört.

Vi tackar och bugar för detta ;)






Av Paola Loderini - 10 november 2013 14:24



Har börjat fatta att jag måste tänka om. "I morgon börjar mitt nya liv".... har jag alltid sagt på en måndag. Nu är min första dag på veckan en söndag. Allt blir vansinnigt mycket bättre när jag tänker så. Börjar dagen i total harmoni med mig själv.


Veckans sönderlyssnade låtar:


Demi Lovato 

Skyscraper


Amanda Fondell

All this way


Adele

Someone like you


Miley Cyrus

Wrecking ball


Timbuktu

Flickan och Kråkan


Kapten Röd

Ju mer dom pottar


Laleh

Some die young


Norlie & KKV

Tröjan du hatar










Av Paola Loderini - 10 november 2013 13:52



.... får man göra det själv....



Jag laddar inför utmaning att fylla på luft i mina däck på bilen. Jag vill inte! Jag gillar inte bil-grejer! Jag vet ju inte hur man gör. Jag hoppas att jag hittar en stor stark man på bensinmacken så ska jag tindra med mina ögon och helt enkelt få honom att göra detta för mig. Jag ska betala med en kanelbulle, alldeles färsk. Jag tror nämligen att stora starka män tycker om att hjälpa hjälplösa kvinnor. Vi hjälplösa kvinnor tycker dessutom om att någon tar hand om sånt här. Så det blir ju en win-win-situation! Eller hur?


Idag är det fars dag och gratulerar alla fantiska pappor! Utan er finns inget liv på jorden. Tänk på de fantastiska mirakel ni skapat! Njut av dagen ihop med kidsen!


Tack alla som jag spenderat helgen med. Haft vansinnigt roligt och dessutom blev min kväll igår väldigt betydelsefull och det var som att jag fylldes av styrka. Gick hem i regnet mitt i natten. "Ska jag köra dig Paola?" .... Absolut inte! Vi är alldeles för trångsynta! Att gå i regnet är en befriande känsla! Vad kan hända? Du kan bli blöt. Inget att vara rädd för. Ännu mysigare är det när du kommer hem till tystnaden och kan krypa ner i soffan med en kopp och en bok. Finns ingenting med ensamheten som skrämmer mig. Däremot tror jag på att man ska dela sitt liv med någon för att finna den totala lyckan.


Gick förbi busshållplatsen. Ett gäng med ungdomar. Ett par stod och kysstes, en annan satt med mobilen och en tredje undrade när bussjäveln kommer. Den fjärde gapskrattade åt något den femte sa. Jag har märkt att jag helt plötsigt verkligen ser människor. Jag som alltid levt i min lilla bubbla börjar helt plötsligt att se saker, människor, väder och vind, en sten på gatan som liksnar ett halvt hjärta. En man med sin hund, en kvinna med ett ledset barn i famnen. En snygg pappa med en son som är på väg till en fotbollsmatch. Vigselringen på tanten inne på Hemköp... en sån vill jag ha. Den trötta expediten, och så regnet som smattrar mot rutan. Träden har förresten knappt några löv kvar.




 








Don't forget me, I beg, I remember you said
Sometimes it lasts in love, but sometimes it hurts instead

Adele











Av Paola Loderini - 10 november 2013 13:29

 

Alla männsikor borde få uppleva det här


Alla behöver det här


rätt person, rätt kärlek


Jag tror inte på ensamhet


Jag tror på det här


Detta är vad jag behöver


och alla andra på planeten


Att få vakna till det här


det är ett mirakel


Till alla som har det här:


Jag är så glad för er!


Till alla som inte har det:


Ibland är väntan lång,


men det det här finns.


Du har bara inte hittat kärleken än.


Ha lite tålamod och sluta aldrig tro


Sluta aldrig hoppas


Jag vet. Den finns.



Av Paola Loderini - 10 november 2013 00:38

  

..

Av Paola Loderini - 10 november 2013 00:36

   ....och såhär kliver du ur en bil......

Av Paola Loderini - 10 november 2013 00:33

 

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards