Alla inlägg den 25 november 2013

Av Paola Loderini - 25 november 2013 23:55


   All this way

Amanda Fondell



Är nu inne i steg 9. Kommer inte att skriva om detta. För att jag har misslyckats totalt. Helvetes jäkla bok-jävel! Får man inte säga men jag gör det ändå. Det är ju inte så att jag inte vill, för hjälp vilken lättnad det hade varit....  men det går bara inte. Jag håller nu på att söka efter någon typ av metod. Svar på hur jag ska fixa hälften, för hälften har jag nog klarat. Frigörelse. Jag är ändå på god väg. Men om jag svarat "ja" på alla frågor hade jag ljugit värre än pojken med växande näsa. Jag får inte ljuga. Det är en av de magiska regler jag måste följa.


Men jag har skapat mina budord idag.


Mina 25 budord:


1. Ljug inte, var alltid ärlig. Utan att vara dum.

2. Försök!! Om du misslyckas, försök igen. Get up!

3. Var så stadig du bara kan, även i vingliga perioder.

4. Älska av hela ditt hjärta och spela inga spel.

5. Glöm aldrig bort vem du egentligen är.

6. Le varje dag, och kramas ofta. Varje dag!

7. Lev nu, inte i framtiden eller i det förflutna.

8. Våga säga nej.

9. Sprid lycka genom att vara snäll.

10. Lägg dig innan 01.00

11. Drick mer vatten.

12. Lyssna på andra och lär dig något.

13. Våga delta i saker du inte vet någonting om.

14. Ge av din tid.

15. Låt bli godisskålen innan maten.

16. Säg alltid tack med hjärtat.

17. Använd tandtråd något oftare.

18. Använd också din bettskena på natten.

19. Ring din mamma.

20. Håll fast vid din tro.

21. Håll fast vid ditt hopp.

22. Släpp taget om din förälskelse.

23. Lappa ihop det som gått sönder.

24. Brätta hur du känner! 

25. Var tacksam för ditt liv.


Jag håller mig inte till alla budorden just nu, men det är mitt mål... Nu ska jag klara av budord 10. Har en halvtimma på mig, så det ska nog gå bra;)



Sleep tight!





Av Paola Loderini - 25 november 2013 20:21




Idag vilar bloggen!


Helt enkelt för att jag inte kan komma på en enda tanke just nu.


Hm.....hm....???


Jag kollar på Dessertmästarna istället....

Kram.





Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards