Alla inlägg den 23 november 2013

Av Paola Loderini - 23 november 2013 16:57

...

Av Paola Loderini - 23 november 2013 16:54

Av Paola Loderini - 23 november 2013 15:06

  

Jag hade en grymt trevlig kväll med god mat och många skratt! Tack alla inblandade!


Ha en trevlig lördag och glöm inte att le!


Det mest attraktiva en människa kan klä sig i är ett leende!

Eller ett par riktigt snygga skor....;)



Av Paola Loderini - 23 november 2013 14:47

    

Av Paola Loderini - 23 november 2013 14:45

 

Av Paola Loderini - 23 november 2013 14:12

Detta gjorde jag förra veckan, men glömde blogga om det:

 

Steg 8 i processen! Först ska du förstå vad du egentligen är arg över. Vad är det som gör dig skitförbannad. För mig var det rätt enkelt: Inte särskilt mycket. Inte arg, mest ledsen. Nu är jag inte ens speciellt ledsen längre heller, så vad finns det då att vara arg för? Men även om ni separerat som vänner så finns det saker som måste komma ut. Det som är särskilt viktigt att komma ihåg är detta.


Endast du kan hindra elden att sprida sig. Uppdraget är att elden ska brinna ner till förlåtelsens aska. Att du ska växa ifrån behovet av hämnd och se att du mår bra över att inte längre behöva ge uttryck för ilska.


Att kunna förlåta...? Då måste vreden ut!


”Jag kommer aldrig att förlåta honom/henne!” kommer drabba dig själv mest. Säkerligen många omkring dig också, men just du kommer att må sämst över att du inte kan förlåta, och förlåta kan du inte göra förrän dina känslor kommer ut. Jag gjorde så att jag skrev ett brev om det som gjorde mig förbannad. Det var inte mycket, men det var ändå något. Det som är viktigt att komma ihåg när du skriver i ”Jag-form”. Jag blir sårad när du….. Jag känner mig som något katten släpat in när du….. Du lägger alltså ansvaret för dina känslor på dig istället för att göra den andra personen som källa till din vrede. Det blir ett konstruktivt sätt att bearbeta. Om du pratar om din vrede, även om du just nu befinner dig i ett lyckligt förhållande, så är detta en säkerhetsventil som gör att inte tryckkokaren exploderar. Prata om det som gör dig förbannad i förebyggande syfte. Det kan rädda det ni har idag.


Vrede är en känsla, aggression är något annat. Det är ett beteende. Därför är det väldigt viktigt att du får ur din din vrede på ett hälsosamt sätt. Du ska inte repa hans bil eller klippa sönder hennes kläder. Du får absolut aldrig någonsin använda barnen som spelbrickor. Att använda barnen som dockor i din teater är enligt boken ett slag under bältet och dessutom ett destruktivt beteende. Detta får du absolut inte göra. Någonsin. Din vrede ska ut och sen ska du förlåta, om du kan.


 





Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards