Alla inlägg den 26 januari 2014

Av Paola Loderini - 26 januari 2014 20:24

 


Äh, sådär kan  du inte leva! Jag tror mer på att du ska hoppa på tåget om du blir kär, och vara medveten om att ditt hjärta kan krossas, men också vara medveten om att ett krossat hjärta kan lappas ihop igen. Det kan hända att det tar tid, men det kan gå fortare än du tror. Njut av stunden, även om den inte blir så lång. Blir den lång så är det bara att lyfta på hatten och gratulera! :))

Av Paola Loderini - 26 januari 2014 20:13

 

Av Paola Loderini - 26 januari 2014 17:07



Jag har hört om tennis-arm, men telefon-arm måste ju finnas för idag har jag pratat så länge i telefon så att min arm har varit vinklad i den grad att jag inte kan räta ut den utan att det gör ont! Men resultatet av detta är att jag kom fram till att jag har världens bästa, och framförallt, världens roligaste vänner.


En av mina vänner ringde och jag hörde ju direkt på rösten att det var en och annan droppe alkohol som runnit i dennes strupe kvällen innan. "Äh, det var lugnt, men jag fick med mig Mats kavaj hem med hans mobil i... så jag väntade till lunch och skickade ett sms till hans fru att mobilen och kavajen var här". Jaha... nä men va lugnt och städat det måste ha varit eftersom du går hem med fel kläder. Frun hade i alla fall svarat med "Ni är ju för fan inte kloka". Ser detta framför mig och kan ju inte göra annat än att skratta. Men men, min helg har ju varit lugnast av alla lugna helger. Det har varit himla mysigt.



Johan var här igår en sväng (Otto) och skickade ett sms om han skulle köpa med sig något, och jag svarade nej. Då kommer han med alla onyttigheter du kan tänka dig så jag som ska ha en midjekort tröja på mig nästa helg, på den fula 80-talsfesten, får väl tänka om. Min platta mage är väl ett minne blott om jag ska umgås mer med honom. Han har ju världens bästa kontroll över godissuget, så han äter ju ingenting. Jag däremot får helt enkelt inte köpa hem skiten, för när onyttigheterna kommit innanför dessa dörrar så är det kört.


Blev en lugn kväll. Mackor och te framför Ironman 3 och Otto sitter av någon anledning i soffan i två timmar med en av Viggos hagelbussor. Ett leksaksvapen som han faktiskt håller genom hela filmen (?) och sedan säger Viggo någonting till Otto, vad det nu var han sa... det kommer jag inte ihåg. Då riktar Otto pistolen mot Viggo och frågar "Are you talking to me?". (Replik av Robert De Niro, film Taxi driver...för er som inte vet) och vi tycker ju givetvis att detta är så vansinnigt roligt att vi viker oss. Viggo däremot har inte riktigt koll på engelskan och fattar ju inte vad det är frågan om. Slutar med att Viggo tycker att vi är "galna" och vill inte prata med oss längre. Meja hade kompisar, mina extrabarn, på övernattning här. (Stinas döttrar) så dessa syntes ju inte till på hela kvällen. Jag ska väl vara glad för att de faktiskt kommer ut ifrån rummet och äter något ibland. Mycket lugn kväll i alla fall.


Hursomhelst ska jag försöka räta ut min telefon-arm. Otto hade ringt från Frölunda torg och det var ju upptaget. Ser ett sms: Är på torget, ditt miffo, svara. Jag ringde upp och det visade sig att han något överdrivet påpekade att han minsann ringt 29 gånger. En siffra vi klart måste dividera, men jag fattar poängen. Jag hann i alla fall inte till torget idag, för att jag helt enkelt pratade i telefon. Nu ska jag och min telefon-arm hämta min dotter som befinner sig i stan. Hälsningar taxichauffören som undrar när mitt pass slutar för idag.












 

Av Paola Loderini - 26 januari 2014 10:45

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards