Direktlänk till inlägg 30 april 2014

Tisdag

Av Paola Loderini - 30 april 2014 00:02



Idag fick min dotter en av huvudrollerna i skolpjäsen "En midsommarnattsdröm". Hon ville ha en huvudroll och det fanns en manlig huvudroll men en massa repliker som ingen ville ha. Då tog hon den, och nu får hon vara i centrum. Brås på sin mor. ;) Nu ska hon spela någon av de manliga huvudpersonerna i alla fall. Spännande.


Min älskade son har varit kär i en tjej rätt länge. Idag vågade han fråga, och han fick ett "ja". Han gjorde en deal med en annan tjej i klassen. Om hon frågade för honom skulle han torka borden i matsalen. Det var nämligen hennes tur. Han är väldigt glad och väldigt kär. :)


Jag fick en fråga om en dejt idag. Bara sådär. "Du är en snygg och underhållande tjej, när ska vi ses?". Ja, vissa går bara rakt på sak. Vi får se vad som händer och fötter.


Idag, som alla sett på Facebook, fick jag ett halsband från Edblad av en elev och hans föräldrar. De kom till mig efter ett möte och sa "Tack för att du är så fantastisk med vår son". Många tårar rullade där. Känns fantastiskt. "Jag gör bara mitt jobb" sa jag, men de höll inte riktigt med om det.


Idag kom min borttappade ring tillbaka till mig. Jag är så glad över detta! Tack Kati! Vilken tur jag har!


Jag trodde att min GPS var stulen i bilen, men det var den inte. Jag hittade den till slut. tack och lov eftersom jag föddes utan lokalsinne. Altså, jag har verkligen inget alls. Bedrövligt!


Denna vecka raderade jag två personer ur mitt liv. Det var nödvändigt. Folk som inte får mig att må bra kan jag inte ha kontakt med. Båda befinner sig i slutna, egna små bubblor och där kan dom liksom stanna. Tar förmycket energi.


Blev glad för att jag hittade en hundralapp på gatan.... för att sedan fatta att det var min egen peng som jag tappat och hittade. Jag blev glad ändå. Jag hade ju förlorat den annars. Måste ha lite bättre koll känner jag.


Ibland är livet rätt coolt.


Godnatt. Jag måste lära mig att sova när man ska.  I morgon är det Valborg och sedan är vi lediga. Mys med mina barn hela helgen och jag ser verkligen fram emot en lugn och ljuvligt solig (får vi hoppas) helg.







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards