Direktlänk till inlägg 11 januari 2015

Egon öppnade min balkongdörr

Av Paola Loderini - 11 januari 2015 00:19



När jag var inne i duschen så öppnade stormen Egon min balkongdörr alldeles själv. Det är ju inte klokt! Tur att mina barn var hemma och stängde den. Rutan i dörren hade förmodligen gått sönder annars. Inte konstigt att min son inte kan sova när rutorna rör på sig och ljusstakarna får flyttas till golvet för att de annars dansar de i takt till stormens noter. Att bo högst upp med en markis som redan är lite trasig och inte riktigt kan dras hela vägen in är inte så roligt. Jag och min son somnade tillsammans i hans säng. Jag kan förstå att han tycker att det är läskigt, för det tycker jag också. Fast det är ju ingneting jag säger. "Det är ingen fara, jag är här". 

 

Jag som brukar sova rätt bra har inte sovit sedan natten till tisdag förra veckan. Sömnproblem i kombo med lite förmycket på jobbet tar rätt mycket energi. Hela kroppen är på en evig strejk. Lär ju inte sova denna natten heller. Dessutom har jag inflammation i båda mina ögon så jag baddar med koksalt var och varannan timme. Snyggt med rödsprängda svullna ögon. Känner mig verkligen läcker.... eller inte.

 

Jag har slängt ut min gran idag i alla fall. Den var fortfarande grön och fin. En vacker kunglig gran. Genom balkongen flög den. Problemet är att jag glömde hämta den där nere...och nu har den väl blåst till Kiruna. Kan man säga att granen inte är mitt problem längre? Hoppas den är bortblåst i morgon.

 

Välkommen hem alla vänner som tillbringat nyår i Thailand! Synd att ni fick landa på Arlanda och ta bussen hem. Hela Landvetter är ju avstängt. Inte rätt dag att flyga hem, och inget roligt väder att komma hem till. Ni har varit saknade i alla fall. Nu skakar huset så nu slutar jag med skrivandet. 

 

Paola

 

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards