Direktlänk till inlägg 9 juli 2015

Liseberg

Av Paola Loderini - 9 juli 2015 22:25


Sammanfattning


Jag åkte Helix första gången. Bästa jag åkt!'


Otto spenderade närmare 700 kr innan första stjärnvinsten. Jag spenderade 40 kr och fick 2 kg choklad. Otto var fullkomligt vansinnig. Dagen blev inte bättre när han fick en P-bot på 400 kr. Han försökte muta Lapplisa med 2 kg Dumle, men det gick inte så bra. 


Min mamma var med hela tiden och vågar inte åka. Hon fick vänta, och vänta och vänta. Man kan säga att hon passade choklad och väskor i 5 timmar. 


Det är fullkomligt meningslöst att köpa åkpass för 345 kr till min son som åker två åk, och sen inte vill mer. Detta lärde jag mig egentligen förra sommaren, men glömde tydligen av detta. Tycker mest synd om mamma som köpte barnens åkpass i år. Jag köpte också ett och åkte hysteriskt mycket. Hade dödsångest flertalet gånger. 


Jag har äntligen köpt ett Lisebergskort/säsongskort. Meja också. Vi ska på Lotta på Liseberg på måndag och se Victor och Samir. Viggo också givetvis, men han heter från och med nu "Herr lösbiljett" när det gäller allt.


Vädret var perfekt för Liseberg i dag. Köerna var inte enorma (förutom till Helix) men jag undrar varför jag köpt säsongskort till Möttviks bad för 375 kr??! Det kortet lär ju inte direkt vara lönsamt denna sommaren. :(


När jag blir nervös kan jag inte stå still, och pratar väldigt högt och till och med dansar lite i takt till musiken i kön. Meja och Viggo står gärna 6 meter ifrån mig då. Det är dock väldigt svårt att stå 6 meter ifrån någon i en kö, så de tittar helt enkelt åt ett annat håll. 

 

Jag vann världens sötaste sköldpadda. Funderar på att försöka vinna en gigantisk nästa gång för att den är så ljuvligt söt. Den ligger på min säng nu. Tills Viggo stjäl den och tvingar den att bli kompis med övriga nallar i hans säng. När jag vann den fick jag inte ens känna på den. Han tycker förmodligen det är rätt udda att en vuxen person gillar gosedjur. 


  Mejas hand. Kul. Jättekul.


Viggo 


   

Min lillasyster Erika

 

Viggos teckning till sin mormor.

Lägg märke till Otto! ;) 


 

Min sköldpadda

 

TACK ALLA FÖR EN FANTASTISK DAG!

 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards