Alla inlägg den 22 september 2015

Av Paola Loderini - 22 september 2015 23:06



En efterlängtad resa till Marbella. En vägran om att åka utan dejt på denna fantastiska 50-årsfest i temat guld och vitt. Jag tvingar Johan att följa med. Köper sedan en klänning som egentligen är alldeles för tajt. Går på någon typ av "Håll-igen-på-godis-varannan-dag-diet". Detta betyder att jag varit sockerfri varannan dag hela sommaren, vilket resulterat i ett humör som pendalt från glad till rasande. Dessutom har vädret denna sommaren smällt mitt humör på käften några gånger. Varför inte bara lägga om din kost. Jo det kan jag tala om för er.... det går inte. Jag har ingen kraft att motstå choklad och annat gott. Jag är född med detta "fel". Har accepterat det. 


Hursomhelst involverar jag alla vänner och bekanta i detta val av klänning och jag vägrar byta den. Jag köper dessutom en "Plan-B-klänning" ifall jag spiller under kvällen eller svullnar upp som en säl av mystiska anledningar. Allt är mycket omsorgsfullt valt och allt packas i ett handbagage för att inte bli av med väskan på vägen. När vi sedan...med något försenad boarding, står i planet och lämnat fram biljetten så är väskan med allt som ska bäras på denna fest kvar i baren där jag drack mitt kaffe. Vem av oss som ansvarade för väskan just då råder det delade meningar om men det enda jag gör är att skrika "Jag har inte väskan!" Johan springer hysteriskt ifrån planet och gaten, de 400 metrarna, för att hämta väskan. Kan då tala om att glappet mellan gaten och väskan var jäkla långt. Budget-Ryanair-skit. Allt ska det sparas på. "Ni får gaten längst bort"... typ lika långt till Åmål.

 

Just då är det minuter kvar till planet lyfter. Jag vägrar åka med planet utan min väska. Det får kosta vad det vill. Jag springer efter. Jag stannar vid gaten och tänker det jag brukar tänka. "Detta händer inte mig". En kille i orange väst springer i sin tur efter mig och hittar mig vid gaten alldeles vansinnig. Han säger då att planet är försenat med 10 minuter och att jag ska ta det lugnt. Dessa 10 minutrar räddade hela resan. Vi hann och fick dessutom en applåd av alla när vi gick på. Så jävla pinsamt. 


Givetvis hade jag bokat fel hotell också. Fint hotell, men inte där alla andra bodde! Tur att taxi är relativt billigt för det blev en del taxiresor dessa dagar. Bilder kommer här så fort jag hinner. Ciao!



Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards