Direktlänk till inlägg 1 juli 2016

Rhodos, snabb sammanfattning.

Av Paola Loderini - 1 juli 2016 08:02


Kollar vädret, blir irriterad. Frågar Viggo vad han vill göra på midsommar för han ska egentligen vara med mig. Meja skickar bilder från Malta med glasklart vatten och 31 graders värme. Jag kollar ut genom förnstret. Viggo vill inte åka båt med pappa och bestämmer sig för att vara med mig. Betyder att jag inte kan åka på den årliga midsommarfesten på Donsö utan behöver komma på något "barnvänligt". Tänkte "jordgubbar i svenskt väder eller dra". Jag och Linda beställde en restresa, ospecifiserad, på måndag kväll. På onsdag eftermiddag satt vi på planet. 3000 kronor per person. Ingen aning var på Rhodos vi hamnar men vi kommer i alla fall till Rhodos. För ca 6000 kr åker jag och min son till 32 grader och solsken. Detta får bära eller brista, men hur fel kan det bli? Vi åker ju ändå med Ving liksom.... 


Vi hamnar på Sunshine. Fyra stjärnor och "all inclusive". Taaaadaaaaa! Jag och Viggo hade ett mega-rum med dubbla balkonger. Hur är det ens möjligt? Googlade. Ja men viss. Här finns inget annat än all inclusive. Därför kan vi alltså inte betala vår mat. Där hängde vi i dagarna fyra och det kostade inte mer än några badleksaker och lite shopping på kvällarna. Någon glass, kaffe och cola på diverse restauranger utanför området för att se något annat. Blir sedan lite trött på "lyxen". Det är ju lite "same-same". Båda jag och Linda börjar vrida och vända på oss. Barnen trivs ju som fiskarna i vattnet, bokstavligen. Vi börjar bli rastlösa. Börjar planera att vi ska ta taxi in till Rhodos stad ett par kvällar. Då ringer Ving. "Ni har ospecifiserad resa och vi behöver flytta er på söndag, ni hamnar i Rhodos stad". Hoppsan. Där hamnade vi precis där vi ville de övriga tre dagarna. Min tredje resa till Rhodos. Lindas femtielfte resa till Rhodos. Linda "kan och hittar" och vi får tre magiska dagar. Vi hade årets resa för väldigt lite pengar. Tack tack. 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards