Direktlänk till inlägg 25 april 2012

Jag är konsekvent, även mot en mycket söt 11-åring

Av Paola Loderini - 25 april 2012 19:54



- Mamma, kan jag och min kompis få gå på bio på fredag?

- Absolut. Vilken ska vi se?

- Nej, vi vill gå själva...

- Okej.... då kör jag er och hämtar er.

- Vi ska se Hunger Games.

- Glöm det.

- Men det är 11-årsgräns.

- Tur att du inte är 11 än då.

- Men ALLA får se den.

- Det tror jag inte, eftersom det inte är en barnfilm. Så sa jag också i din ålder....nej, du får inte.

- Vadå!?! Det är ju en gräns på 11 år! Jag är snaaaart 11 år.

- Jag hade sagt ja om det inte var för att det är en film för vuxna. Barn dör ju!!

- Men vad kan hända???

- Hända??

- Jag kommer ju inte få mardrömmar! Det går ju på dagen. Det är ljuuuuust ute ju!!

- Men herregud. Jag säger nej. Då är det nej. Om din kompis mamma säger ja har hon inte koll på den filmen. Det är ingen barnfilm. Kan ni inte se den där Lorax eller vad den heter?

- Åh, jag vill väl inte se den! Vi vill inte se en barnfilm!

- Ni är liksom barn.

- Då ser vi Titanic.

- Det går bra.

- Men folk drunknar ju i den, mamma. Folk dööööör ju liksom. Hallå?

- Ja, men det är en film utan blod och skit. Det är dessutom något som hänt. Du lär dig nåt vettigt.

- Jaha... då går det bra....ÅÅÅÅÅÅhhhhhhh!!!!

- Ja, för du och jag har redan sett den. Du tyckte den var bra!

- Jaja....

- Det är ingen idé att du fjäskar för din pappa, jag har redan mejlat honom om att du inte ska se den, och att det är bra om vi är enhetliga i den frågan.


(PANG, så smäller hon igen sin dörr)



 
 
Ingen bild

Mimmi

25 april 2012 20:40

Ha ha! Underbart, men inte lika kul att bara nästan vara 11 kanske... ;-)
Jag hade såklart gjort likadant!

Paola Loderini

25 april 2012 22:10

Va bra att jag får lite mamma-medhåll här....;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards