Direktlänk till inlägg 28 april 2012

Har ni någonsin sett Ecco på mina fötter?

Av Paola Loderini - 28 april 2012 20:11

Hej!!


När jag var tonåring köpte jag alltid för små skor. Bara för att ha små fötter. Även gympadojjorna var ju för fan så små att jag gick på utsidan av foten för man vägrade att inse att nummer 37 hade blivit en 38.


När jag var 20 hade man för längesedan fattat att skon skulle ha den storlek man faktiskt hade men den fick inte se stor ut. Därför var det ju helst så hög klack att jag blev transvestit-lång a la Victoria Silverstedth... som för övrigt faktiskt ser ut som en transa, efter 43 olika ingrepp i sitt innan väldigt vackra ansikte. Hursomhelst blev mina 173 cm lång alltid 183 cm lång. Tyckte inte om det då, eftersom min dåvarande kille var 170 cm lång och färdigväxt. Söt som socker var han, men inte särskilt lång...nej.


När jag blev 25 fattade jag att det är vansinnigt snyggt med långa kvinnor och i mina höga klackar sträckte jag mig till skyarna. Det bästa med att vara lång är att man syns. Man syns överallt. Tappar man dessutom bort någon vän på krogen ställer man sig på tå och kan se över alla kvinnor och somliga män. Skitbra. Jag har en del vänner som är långa....som vägrar gå i höga klackar för att de tycker att de blir för långa.... Det tycker inte Victoria Silverstedth och om jag minns rätt är hon ca 184 cm i sina strumpor... tror jag.. Hon syns...


Nu när jag är 33 år ska jag ha kommit till den åldern där jag tycker att skorna både ska vara snygga och bekväma. Jag är nog sent utvecklad för jag har inte många skor som passar in i kategorin "bekväm & snygg".... men idag, mina vänner och bekanta, tvingade jag min kompis Irene att bli 2000 kr fattigare. (Hon gör aldrig impulsköp men när hon är med mig gör hon det, och det blir ju himla bra)... Hon hade tittat på ett par ballerinaskor inne på Ecco ungefär 12 gånger men liksom aldrig kommit till skott. Hur fel kan det bli? Irene är min "fotriktiga" vän och Ecco är väl det mest fotriktiga märket som finns. Antagligen därför jag inte äger ett par Ecco. Men vi gick in och hon hoppade även i ett par blå skor, som var så innerligt söta!! Jag var ju bara tvungen att testa mina första Ecco-skor! Jag fastnade direkt. Det skönaste jag haft på foten, och så godis-söta! Jag köpte inte skorna, men jag VILL gärna... Jag har just nu andra hål att stoppa pengar i, men om någon råkar ha 1000 kr över och går förbi, så vill jag ha dessa i storlek 39;)


Här har jag helt fel jeans eftersom jag åkte dit i boots, men tänk ett par ljusa åtsittande jeans.... Så fint. Classy! Titta vilka små föter jag har!! Vi diskuterade tantvarningen på dessa, men va fan, låt oss vara tanter en stund!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards