Alla inlägg den 14 maj 2012

Av Paola Loderini - 14 maj 2012 19:21

Ja, då fick jag ett trevligt mejl om att jag fått en plats på Lärardagarna i Bålstad. Vi var ju fyra i vårt arbetslag som sökte. En häftig avslutning med hotell och tre dagar diskussioner och annat väääääldigt nära Stockholm City. Coolt. Men det verkar som att vi bara blev 2 av 4 som fick plats. De hade 400 sökande, 200 platser, och helst ville ha lärare under 35 års ålder.... Jaha.... kul att bara halva styrkan får åka.... Nä, jag åker inte om inte alla får plats!



Igår fick jag, av någon anledning, veta att jag var alldeles fantastisk. Fick ett fång rosor bara sådär. Passade mig bra, med tanke på vilket ordkrig jag haft det senaste dygnet. Jag har bestämt mig idag. Jag ska helt enkelt sluta kriga, för jag har sagt samma sak hur länge som helst och ingenting går liksom in. Vad ska man göra då? Skita i det, helt fullständigt och lägga det bakom mig. Det finns roligare saker att göra i livet än att älta samma skit för att få någon att förstå. Är man inte mottaglig så är man inte. Det finns inget bot mot det. Kanske någon dag förstår personen va fan jag säger. Jag blir bara så matt på att stå och stampa på ruta ett och inte ens se kanten till ruta två.... suck.......


 

Av Paola Loderini - 14 maj 2012 18:13

Hej


Idag gjorde jag en vansinnigt god sås till grillade kycklingben och pommes.

Denna får ni pröva hemma!

Blanda ihop och låt stå i kylen en timma.


2 dl creme

2 msk majonäs

1 pressad vitlöksklyfta

2 tsk fikonvinäger

1 tsk dijonsenap

salt

paprikapulver


  


Jag har just nu paprikapulver som favoritkrydda.

 




Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards