Alla inlägg den 11 januari 2013

Av Paola Loderini - 11 januari 2013 22:11


Ja, då har man äntligen bestämt sig för att lägga lite "mys-faktor-pengar" på sitt kök och tänker att nu åker jag och köper en jävligt snygg gardinstång och lite vita gardiner till ett nymålat vitt kök... och sen lite nya växter i fönstret.. det gör jag efteråt--- är jäkla kräsen när det gäller krukor och sånt... men såhär blev det. Jag släpade hem en stång och snygga diskreta knoppar. Måste sånt vara så dyrt? Hittade vita gardiner som inte var för tunga och inte för lätta. Inte heller i linne för det har jag ju i barnens båda rum. Enkla vita gardiner... valde mellan tre olika och det blev väl bra. Men ack nej. Mina väggar är i betong. Armerad stenhård betong. Jag glömde.


- Jag har köpt gardingrejer. Sätter du upp stången nu?

- Inga problem.


(Han börjar borra. Slutar borra. Säger att han köper en borr av märket Hilti på måndag. Det är typ den borren som man ska ha, och den är inte sådär billig så att jag själv vill öppna plånboken. Köper ju hellre nåt annat liksom.)


- Men va fan! Går det inte att sätta upp den idag då?

- Nä, du får vänta till måndag. Jag hämtar en borr som passar då.

- På måndag? Jag vill ju ha upp dom nu!

- Det går tyvärr inte.

- Kan man inte bara ringa Staffan? Han har ju borr.

- Det är ingen borr man lånar ut. Dom är dyra, och med dessa väggar kör vi slut på dom.

- Va? Det måste väl gå att låna en borr?

- Nä, för sist körde vi slut på tre borrar när vi skulle ha upp nåt. Kommer du ihåg?

- Nä.

- Men så var det. Det är därför jag säger att du får vänta.

- Men kan vi inte köpa en borr nu?

- Klockan halv sju en fredag?

- Ja.

- Nej, det kan vi inte.


Går ut på Facebook och skriver att jag behöver en jävla betongborr. Får respons från Paul, Hasse och Mats. Bra med facebook i sånna här lägen.


- Men Paola, borren blir slut. Man lånar inte en sån borr. En Hiltiborr ligger säket på minst en femhundring om inte mer, beroende på vad du ska ha. Jag jobbar med sånt här, och har ingen sån borr just nu. Men på MÅNDAG har jag en se du... så du får VÄNTA! Nu köper du inte en borr själv, utan väntar tills jag fixar en. Annars blir din gardinhistoria ännu dyrare...

- Höjer du rösten till mig nu?

- Men herregud. Jag jobbar med detta DAGLIGEN!

- Nu tycker jag att du skriker.

- Det gör jag väl inte, men lyssna då!

- Nu blir jag arg för att du brusar upp, när det är jag som ska brusa upp.


Jag lyssnar inte för jag är redan inne på nätet och kollar på återförsäljare för Hilti... tyvärr hittar jag ingen med helgöppet...än.


Sen går jag ut i köket och röjer disk och grejar. Då kommer han och förklarar en gång till. Ungefär som man gör för ett barn, men jag tittar inte på honom. Jag är bara skitsur. Så städar jag helt hysteriskt. Sen säger jag


- Jag tycker att du ska säga förlåt.

- Men herregud.

- Säg förlåt. Är det så svårt? Stolthet förgör människor!

- Förlåt. Det var inte meningen. Du vill ju ha upp din gardinstång.

- Ja. Det vill jag faktiskt.

- Men se vad fint det blir när du är arg. Det blir alltid så undanplockat och fint....

- Jättekul...


Då slog det mig. När jag är förbannad så städar jag alltid. Om jag tittar i alla andra rum förutom köket nu så ser jag att jag varit väldigt glad på sista tiden för här ser ut som någon slängt in en handgranat... Ändå positivt då va? Om jag bara städar när jag blir arg menar jag. kanske borde bli jävligt förbannad i morgon? Hoppas jag blir det ;)  






Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards