Alla inlägg den 12 mars 2013

Av Paola Loderini - 12 mars 2013 21:07

Mina favoriter är Miranda och Gisele. Otroligt vackra med världens utstrålning. Sedan är dom inte sunda om man tror på det man ser och det som tidningarna skriver (har skrivit om detta nedanför detta inlägg).... därför presenterar jag dom här utan kropp för att vi ska fokusera på ansiktet istället.


   

Av Paola Loderini - 12 mars 2013 20:42

Skvallertidningarna gapar och skriker just nu om att Änglarna svälter sig, och tränar hysteriskt för att komma iform till den årliga showen. Ja, vad tror ni att vi trodde. Att de var vanliga dödliga som äter födelsedagstårta när någon fyller år eller ibland köper hem en pizza... nä, vi fattar att man om man är en vanlig dödlig kan man inte se ut såhär.


 

Ja, visst är hon snygg. Det kan vi ju inte säga nej till. Men då kommer det lilla man måste göra för att se ut såhär och, enligt skvallerpressen, så är det då följande....


En timmes stretching om dagen. Detta bakar du då in i ett pilates eller yogapass. Vi bygger helst inga muskler som är synligt bulliga (som jag kan tycka är väldigt snyggt på tjejer) utan taniga lååååånga utstretchande muskler ska det vara. Glöm inte! Minst en timma om dagen. Inga undantag. Inte ens på julafton.


Ät kött max en gång i månaden. Även om jag skulle fixa ett yogapass om dagen skulle jag nog inte klara att ta bort allt kött.


Sista 4 veckorna innan visning tränar du 4 timmar om dagen. Det är då 112 timmar på en månad. Som en halvtisdtjänst på ett normalt jobb... jaha...


De sista 4 veckorna ska de vackra kvinnorna äta flytande föda. Proteinpulver i 30 dagar. Kul humör jag hade haft den månaden. Hade blivit inlagd på mentalsjukhus.


Några modeller ska då ha sagt: Om man varken äter eller dricker 12 timmar innan catwalken så går man automatiskt ner 2 kg. Jaha... inget vatten heller då nä... varför svimmar ingen? Vad tar dom liksom istället? det är ju totalt livsfarligt ju!


Modellerna ska sova 9 timmar per natt. Det hade jag gärna skrivit kontrakt på. Va bra jag hade mått då! det var i alla fall sunt.


De ska alltid köra 80-20. Det vill säga att 80 procent av vad de stoppar i sig ska vara nyttigt och 20 procent ska vara sånt som de unnar sig. Sedan finns det då saker på listan som är "unnar-dig-nåt-gott".... typ en extra yoghurt. Jaha.. totalt matförbud på kvällstid. Så restaurangbesök får ju bokas typ kl 17.00 eller nåt...


Men detta var väl sunt? Eller? Herregud. Vilket liv de måste leva. Ständigt hungriga människor.





Av Paola Loderini - 12 mars 2013 20:20

.... Men då hade vi väl fyllt den med en massa måsten... som egentligen inte är så väldans viktiga... men tro mig, vi hade fyllt den extra tiden vi fick.



Jag önskar mig just nu mer än 5 timmars sömn. Matteböcker förföljer mig. Mattetester och matteprov är mina nya stalkers. Jag har mig själv att skylla, faktiskt. Jag skjuter egentligen inte upp det utan serverar eleverna alldeles förmycket innan omdömen ska sättas för att vara absolut säker på vad dom kan och inte. Jag drömmer om algoritmer! Sjukt. Vaknade i morse och trodde att jag befann mig framme vid tavlan för att förklara hur du multiplicerar ett tresiffrigt tal med ett tvåsiffrigt. "Glöm för allt du gör inte minnessiffrorna". Första orden jag sa i morse. Behöver semester. Herregud. Sedan sa jag "Sök hjälp Paola".


annars var min morgon tyst. Väldigt tyst. Inga tassande fötter. Inget virande med filtar i soffan. Ingen som ville ha frukost. Det blir som det blir då. Jag snoozar bort tid som jag inte har, byter ut frukost mot två megastora koppar kaffe som jag ställer halvdruckna i badrummet eftersom jag samtidigt får lite make i ansiktet för att se ut som om jag faktiskt inte är så väldans trött. Sätter på nyheterna som jag enbart gör för att få liv i huset. Lyssnar inte. Har noll koll på vad som händer i världen. Tur att jag inte undervisar i samhällskunskap. Glömmer givetvis kaffebryggaren på när jag rusar till min iskalla bil. Detta fattar jag inte förrän jag kommer hem och en svart massa sitter fast i botten på kannan. Lovade Johan (Otto) att packa väskan för träning kl 18. Glömde jag också. Kom just på att jag inte ens hunnit ringa honom och säga att jag inte dyker upp. Förlåt! Nåt jag INTE glömde däremot var matteböckerna. Prydliga högar på köksbordet som tog all min tid i natt. Slänger ner dom i en papperspåse och tänker ändå "Jag må vara kass på mycket, men jag har koll på vad ungarna gör. Både mina biologiska två kottar och mina 26 icke-biologiska, men som ändå känns som min familj". Jag är faktiskt rätt bra på det jag gör. Jag antar det i alla fall....


Om Anna och Agneta från Lillekärrskolan läser detta så vill jag bara säga att det var himla trevligt att se er idag i lärarrummet. Hoppas läsprojektet blir stort och givande!











Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards