Alla inlägg den 2 februari 2014

Av Paola Loderini - 2 februari 2014 23:51

   På alla kvinnors önskelista skulle jag gissa på.....      Lite förvirrande, men söt.


Av Paola Loderini - 2 februari 2014 23:47

   En bild säger mer än tusen ord.....

Av Paola Loderini - 2 februari 2014 23:43

   .... sätter vi upp skyltar hemma så att vi är rustade för tonårstiden.

Av Paola Loderini - 2 februari 2014 23:26

Nu startar de nationella proven och om jag är något frånvarande så är det helt enkelt så att jag är begravd i jobb. Önskar alla kids i årskurs 3, 6 och 9 lycka till, och håll er friska så att ni kan utföra proven på utsatta dagar så slipper fröken Paola bli ett nervöst vrak! Önskar alla lärare lycka till med all rättning, inklusive mig själv. Önskar min lilla dotter all lycka för hon ska också skriva prov, och dessutom är hon född 15 oktober så hennes prov måste kopieras och skickas in för statistik. Go girl!

Av Paola Loderini - 2 februari 2014 22:37



Två 80-talspinglor beställer taxi, alldeles försenade till en fest. Jag och Louise ser ju inte kloka ut när vi kommer springande till den väntande bilen i dessa kläder. Taxichauffören från Ryssland och hade väl inte järnkoll på vad vi sa eller inte sa just denna resa.


Jag:  Hej, vi ska till Radiotorget.

Taxi: Jag vet inte var det ligger.

Louise: Jag kan visa vägen, sväng ut här.

Taxi: Heter du Louise?

Louise: Ja, och detta är Paola.

Taxi: Louise, du får inte säga till mig vart jag ska köra.

Louise: Va? Nu fattar jag inte.

Taxi: Paola beställde bilen, hon ska säga vart vi ska åka.

Jag: What?

Taxi: Hon får prata med dig Paola, sedan får du prata med mig.

Jag: Öh... jaha... nä men du ser det så...jag tycker det låter skumt.

Lousie: Paola, kan du säga att vi ska ta höger. (gapskrattar)

Jag: Ta höger här!  (gapskrattar också)


För att köra riktigt hårt på 80-talsgrejen....


Louise: Kan man röka i bilen eller? (gapskrattar fortfarande)

Taxi: Du får inte raka dig här. Gör det hemma.

Jag: (gapskrattar så att jag tappar andan)


Efter festen ska vi då hem samma väg och det var helt otroligt. Taxichauffören står utanför festen! Vi får åka med samma gubbe tillbaka! Spännande! Hur ofta händer det?


Louise: Nä men hej! Det är vi igen!

Taxi: Oj, jag kommer ihåg. Ni galna tjejer.

Jag: Undra vem det är som är galen här egentligen?


Musiken i bilen till festen var på ryska, på hemvägen lyssnade vi på porlande vatten (?).

Vi ville gärna höra något annat än vattenfall eller vad det nu var...


Louise: Vad är det för musik? Porlande vatten?

Jag: Varför lyssnar man på sånt här?

Taxi: Ja, det är det. Lugt och fint.

Louise: Är det ryskt vatten?

Jag: (gapskrattar så att jag tappar andan.. igen)

Louise: Nu är vi framme, vi tackar för oss. Ha en trevlig kväll!

Taxi: Det var roligt att köra er tjejer. Ni är roliga.

Jag: Har du något privat nummer vi kan ringa nästa gång vi ska åka?

Taxi: Tyvärr, jag har redan en flickvän. (på fullt allvar säger han det)

Louise: (gapskrattar så att hon nästen trillar ur bilen)

Jag: Detta går inte. Jag kan inte skratta mer. Jag så jäkla ont i kinderna.






Av Paola Loderini - 2 februari 2014 12:53

  Jocke klagade lite på värmen   Jag hittade Donald så jag gifter mig rikt i sommar. Ses i New York!     Ett gäng 80-talare   Fredrik och jag var hetast på festen, enligt oss själva då..   Vem vill ha Ottos kofta?    Love you! Men Otto, fy fan va du ser ut!

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards