Alla inlägg den 27 januari 2016

Av Paola Loderini - 27 januari 2016 16:04



Det är ju det som är grejen med att lysa, skina och stråla. Ett gott självförtroende är det enda som du behöver. En osäker man eller kvinna kan vara hur snygg, vältränad och välklädd som helst. Har personen ett dåligt självförtroende och en sämre självkänsla så försvinner det attraktiva direkt. Att vara skitsnygg i kroppen och ha ett vårdat yttre i form av make up och frisyr... och det första människan säger på gymmet är "Usch, jag har inte tränat på såååå länge och jag är såååååå otränad" eller "Ursäka hur jag ser ut, jag har inte sovit i natt och haft såååå mycket på jobbet".... Alltså. Det spelar liksom ingen roll. För jag vet att du ser bra ut och du vet om det själv. Men du undrar om den mittemot dig ser dig som "den snygga" eller "den otränade". Det är bara löjligt. Jag kan inte bry mig mindre om hur du ser ut när du tränar. Vem ber om ursäkt för hur man ser ut på gymmet? Enbart för få fram något som skulle hjälpa OM den på andra sidan tycker eller tänker något. Det är inte så att vi andra tänker "Oj va snygg hon var fastän hon var så otränad och trött". Vi är fullkomligt införstådda med att det är någon typ av hävdelse-taktik. Jag försöker se fräsch ut när jag ska träna, för jag mår bäst om jag själv känner mig fin. Det har dock hänt tusentals gånger att jag lyft hantlar både otränad och osminkad. Vem bryr sig egentligen? Snälla! Jobba med ert självförtroende också och inte enbart musklerna! 

Av Paola Loderini - 27 januari 2016 15:39

Vi satt och pratade om vad man gjorde just nu och vad man bör göra. Jag borde träna minst 4 dagar i veckan (vilket jag faktiskt gör nu men lite lättare styrketräning för att få igång kroppen) och äta mycket mer nyttig. Eller jag äter nyttigt... det gör jag.. men jag äter det goda, feta, söta eller salta ockås. Gärna varje dag. Min kollega kan intyga att sockerberoendet smyger sig på varje eftermiddag och jag länsar hennes lådor. Så jag borde ha en massa frukt på jobbet och jag borde... och jag borde... och jag borde. Jag blir trött på mig själv och därför kommer jag istället vända på det. Jag borde vara väldigt glad över att jag är frisk och har en fungerande kropp och för att vårda den ska jag sluta fokusera på vad jag stoppar i denna kropp för jag får alltid lite ångest när jag tänker på detta. Det jag borde göra är faktiskt att gå och lägga mig i tid. Så nu ska jag sova senast 23.00 på vardagar så ska vi se hur det blir med resten sen. Jag tror att sömnen är grunden till vårt välbefinnande. :) 

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards