Direktlänk till inlägg 25 mars 2016

Påsken är sååååå fantastisk.... ?!

Av Paola Loderini - 25 mars 2016 10:58


Nej. Nu får vi lägga ner det där men att skriva inlägg på Facebook hur jäkla underbart det är med påsk och ledighet. Vi måste väl för sjutton, någon jäkla gång, säga hur det egentligen är? Eller? 


Jag gillar inte påsk, har aldrig gjort, och kommer förmodligen aldrig göra. Det finns en jäkla massa anledningar till detta. Jag bloggade förmodligen om exakt samma sak förra året så nu tänker jag göra det till tradition. Påsken ska få en känga in the face, varje år. 


Påsken är gul och ful!

 

Fjädrar i ris, massproduktion av påskägg, den påskgula färgen är ful. Så ful att jag aldrig skulle köpa en påsklilja i hela mitt liv. Mina barn fick påskpynta köket med diverse fula saker varje påsk. När de var mindre, inte nu... nu (tack och lov) påskpysslas det kopiöst lite. För att jag är pedagog. Enbart därför fick barnens hemsläpade påskpynt dekorera vårt kök. För att hur ful den där dekorerade påsk-grejen a la flörtkula var är så sa jag "ååååh så fiiiiiiin" Fast jag egentligen tänkte. "Måste den vara i mitt kök en vecka? Funkar det inte bara ett par dagar?" Att vara pedagog betyder inte att JAG gillar en färgglad påskkärring i lampan! Den fick dingla där för att barnen blev så stolta över dessa pyssliga alster. 

 

Vi äter julmat!

 

Samma sak med musten som med maten. Vi byter ut orden julmat mot ordet påskmat och då vill jag bara påminna om att det var 13 veckor sedan jag slängde det sista av löksillen och den gravade laxen! 13 veckor!? Vi äter helt enkelt julmat igen. Kul. Jättekul. 

 

Vi är såååå lediga! Så bra!

 

Det är bra med påsklov för barnen. Fast är det så bra för oss föräldrar? Är det sådär fantastiskt att vara lediga 10 dagar i sträck i väder som kan vara vår och knoppar ena dagen och vinter andra. Hur fasen fyller vi 10 dagar med aktiviteter för att slippa höra en 12-åring gapa framför datorn att den andre på andra sidan (spelaren på nätet) inte fattar att om han inte "feedar" den där jäkla bollen så växer den inte.... Det enda man hör är "feeeeeeda miiiig dååååå" eller "splitta! NU! Vart äääääär du?!!! Så när jag säger "skärmfritt" så innebär det ju också att denna 12-åring faktiskt ska hitta på något annat att göra. Så påsken innebär en jäkla massa tjat helt enkelt. 15-åringen fixar sina aktiviteter genom att granska varenda millimeter i samtliga butiker som finns i denna stad samt slänger ut sin förmögenhet på latte, sushi och frukost i Linnéstan. 

 

Dessutom innehåller denna ledighet lite annat som inte är skrivet i sten. Lite olika för varje år. "Tre onda ting" brukar jag kalla det och på just denna påskledighet kommer jag att få uppleva byte av hormonspiral, mormors begravning samt börja skriva en tenta som borde vara påbörjad 9 januari. Tänkte att jag säger "hunden åt upp min tenta". Kunde ändå hänt.... om jag haft hund.

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards