Direktlänk till inlägg 11 augusti 2011

Donsö

Av Paola Loderini - 11 augusti 2011 20:30

Hej

Började morgonen med att det ringde på dörren exakt kl. 7.12 Varför jag vet detta är för att mobilen legat vid mitt öra hela natten och givit mig strålning. Nyttigt!, tänkte jag. Nästa tanke: Vem f-n ringer på dörren när det fortfarande är natt? (Känns ju så när man har semester)


- Tjena! Vi ska skruva ventiler! Har du inte fått en påminnelse i brevlådan?

En rör-gubbe står utanför och njuter av att förstöra allas sömn i trapphuset.


- Öh? Va?

Jag hittade ett par pjamasbyxor men är för övrigt naken, jag tar ett överkast som tröja. Ser i stort sett ut som ett överkört skogstroll.


- Jo, vi behöver komma in och greja lite. Vi behöver komma åt dina element.

 

- Öh...jaha...kom in då. Du får inget kaffe och jag går och lägger mig igen.

Min tanke: Komma åt mina element? Du kan få komma åt min knytnäve om du vill!

 

- Jag hade visserligen inte räknat med en kopp kaffe, men du är nog den första som går och lägger dig igen...haha

 

- Det är för att det bara bor pensionärer här, och de lägger sig typ kl 19.00

 

Jag somnar om och vaknar av att det står tre (!) män i min lägenhet, i olika rum. Ingen har fått kaffe och jag har dregglat på kudden!


- Öh, vad händer?

- Du sover och vi jobbar.

- Jaha...


Det var min morgon. Tänkte skriva pinsamt, men kom på att jag var så trött att jag faktiskt inte brydde mig...Från och med nu ska jag vända tillbaka dygnet så att jag slipper vara en sombie på jobbet första veckan... (Börjar på måndag) ...och om det skulle stå en rör-gubbe på utsidan kl. 7.12 någon morgon (läs natt) ska det lukta nybakat och kaffet ska redan vara klart....eller inte! Kom på normala tider så kanske ni får ett bättre bemötande!


Sedan skulle vi cykla till färjan, möta Magdalena och alla barn. Över till Donsö för att äta supergod taco-buffé hos Magdalenas föräldrar, som förövrigt har ett fantastiskt hus med världens utsikt. Vi hinner till och med bowla och det var supermysigt. Tack snälla för att ni alla förgyllde min dag!


Jag fyller år i morgon. Vägrar ha kalas av vissa skäl, och då säger Magdalena. Dagar som dessa ska du vara med vänner. Jag står för din födelsedagsmiddag. Kom till oss. En tår i ögat för att det finns männsikor som egentligen inte är männsikor utan jättestora hjärtan med armar och ben. Puss på dig och din familj!!


Nu ska jag tvinga mina kottar att lägga sig. De måste komma in i rutinerna! Vad är det för fel på mina vakna barn! Vi har ju cyklat runt hela dagen! Herre min skapare! Våga blunda för du missar verkligen inte någonting! Det händer inget mer idag! Sov!


Paola, the one and only....


.....med nya muttrar och skit på mina fruktansvärt fula element från 60-talet.

 

 
 
Ingen bild

Nina

11 augusti 2011 21:55

Tack söta du för att du förgyller min dag med roliga inlägg o goda recept! Hoppas att du får en underbar födelsedag!
Önskar beställa askar inom kort, hör av mig ang detta.

KRAM

Paola Loderini

13 augusti 2011 23:56

Hej!! Jag får börja göra askar nu så att alla får det dom vill ha. Fick beställning på rosa-blå pinuppor... hm... får ta en sväng till Panduro... Hur mår du??

 
Ingen bild

Mehmet

12 augusti 2011 16:05

Fan Paola du är bäst med dina kommentarer :))) precis samma som för 15 år sedan :))

Paola Loderini

13 augusti 2011 23:54

Hej!! Tack!! Det var verkligen 15 år sen va?? Tiden går... alldeles för fort! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards