Direktlänk till inlägg 19 mars 2013

.... mitt fel? Alltihop? Eller bara ett beslut som inte accepteras?

Av Paola Loderini - 19 mars 2013 20:19


"Pappa säger att det är ditt fel att ni skiljde er"


Ja, det kanske det är.... det är ju bara den ena personen som är gift eller? Man är ju inte två som ska bry sig om varann utan man är bara en, och när denna personen känner att något är himla fel... När det första fröet är sått i denne person så är det ju enbart dennes fel att det gick åt helvete. Det spelar ju liksom ingen roll vad den andra har sagt och gjort...eller framförallt inte gjort i äktenskapet. Det spelar ju absolut ingen roll för det är ju bara en av dessa två som är skyldig till att ett äktenskap sprack. Ja, så kan man ju tycka..... starka åsikter att lägga på ett barn.... kan ju jag tycka. Men vad vet jag. Tydligen inte mycket....


Får ju lägga till här i inlägget att detta är allmänt för alla barn i separationer, där barnen får höra att det är den enas eller andras fel... blir ju ett herrans liv på folk annars. Detta är inget ovanligt problem, detta är något som händer i många separationer och barnen blir lidande...


Det var jag som sopade undan mattan från barnens fötter, om det är min skilsmässa ni är nyfikna på, och det är något jag får leva med och också förklara för barnen. Vi var dock två som var gifta med varann.


 





 
 
Ingen bild

Limpan

19 mars 2013 23:34

Kära du det spelar ingen roll vad en elak person säger eller tycker, inte ens om det är till barnen, vi är ju så många fler som tycker om dej & när vi är så många kan det ju inte vara vi som har fel eller hur <3

Paola Loderini

21 mars 2013 20:58

Jag tror inte man säger saker av elakhet egentligen... jag tror bara att man borde tänka en gång till innan man öppnar käften, helt enkelt...

 
Ingen bild

Anna

20 mars 2013 06:57

Svaga män gillar inte starka kvinnor.

Paola Loderini

21 mars 2013 20:57

Jag vill nog inte påstå att jag är stark, men jag vill nog påstå att alla männsikor som är inblandade i separationer borde i alla fall sätta barnen först. Det gör en sund förälder. Hur ont det än gör..

 
Ingen bild

cm

21 mars 2013 14:56

Du är som ett barn! Jag slog han i huvudet för att han tog min spade, inte mitt fel då, det är ju hans. Doooh... Ta ansvar för ditt egna handlande istället för att hänga ut ditt ex som ansvarig för saker som du har gjort. Säg som det är "jag gick bakom ryggen på min man och var otrogen, och det var ingen som höll en pistol emot mitt huvud." Sen har du mage att publicera en massa snyfthistorier på nätet och tycka synd om dig själv. Så jävla patetiskt.

Paola Loderini

21 mars 2013 20:55

För det första---- Jag står för mina handlingar... de jag gjort, inte dom som ngn hittat på... Vem pratar om mitt ex...? Jag pratar inte om mitt ex på nätet... eller gör jag det... Nämner ingen och den som känner sig träffad får väl känna sig träffad... och du som ändå är stark nog att kritisera, kanske borde våga skriva vem du är? Vem är barnet här egentligen...? (man kan ju gissa vem du är...) Jag måste godkänna allas kommentarer innan de kommer ut på bloggen...och titta... jag vågade godkänna denna, antagligen för att jag vet att jag inte är felfri... och precis som jag tidigare sagt... Man är ju två om saker och ting.. Jag har gjort och sagt saker jag inte är stolt över i mitt liv.. kanske är jag ändå så vuxen att jag kan stå för dom... Men jag tänker inte ta på mig saker som jag INTE gjort.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards