Direktlänk till inlägg 5 juli 2014

Jävla kärring!

Av Paola Loderini - 5 juli 2014 10:13



Jag hittade ett skåp på blocket. Kostnaden för skåpet: 150 kr. Jag ringer. Tanten svarar. Hon säger att det är fel pris. Skåpet kostar nu 250 kr. Jag säger att jag ska ha det ändå. Hon uppger att hon heter Barbro och bor i Sävedalen. Jag tvingar min kära vän Jocke att börja sin semester med att hämta upp mig efter jobbet och hämta detta skåp. Eftersom han är så otroligt godhjärtad så gör han detta utan problem, och jag är lyckligt lottad som har honom i mitt liv.


Hursomhelst kommer vi till Sävedalen. Jag har fått ett mobilnummer. Hon svarar inte. Vi är utanför huset och ingen är hemma. Då chansar vi och kör upp på gatan. Jag har då ringt ett tiotal gånger till tantens telefon. Tanten står och pratat med en annan tant. Två tanter med sina hundar. En av dessa råkar då vara Barbro. Men Barbro har, utan att ringa mig, lovat bort skåpet till sin dotter. Betyder att jag och Jocke fick åka igen, utan skåp. Jag hade då redan köpt snickerifärg (grund), pensel, 8 knoppar, maskeringstejp och slipkuddar. Fick måla klappstolen på balkongen. Sen får det bli bordet också.


Fredagens siffror:


Antal skåp: 0

Antal jävla kärringar: 1

Antal sallader på Adam´s café: 2

Antal målade ting: 1

Antal fester hos grannen: 1

Antal Frapino Caramel: 1

Antal löprundor: 1

Antal muskler med värk: 124

Antal galna absurda historier: 4

Antal gapskratt: många!


 

På min önskelista ligger nu

klänning från Ilse Joacobsen, 1249 kr.

Så läcker, vill ha!!!


BLOGGEN TAR SEMESTER VECKA 28

Jag och mina barn är på Knarrholmen!

Avgiftning från storstadslivet!!  


 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards