Direktlänk till inlägg 16 februari 2015

Måndag

Av Paola Loderini - 16 februari 2015 22:48



Drömmer mycket underliga drömmar just nu. Att jag sitter vid ett gigantiskt bord med en massa jobb, tillsammans med kollegor som jag inte har jobbat med på väldigt länge. Jag gråter för att jag inte hinner. Alla runt bordet gråter för vi blir aldrig klara. Jobbet växer och det spelar ingen roll vad vi gör. Så vaknar jag av att jag gråter på riktigt. Vad betyder det? I morse kl 4:50 gav jag upp. Jag kunde inte somna om. Det blev en rätt mysig morgon ändå. Började med ljummet citronvatten och senaste numret av Damernas Värld. Vågade inte sätta på TV:n för barnen skulle inte vakna just då. 

 

Denna dag bestämde jag mig för att inte äta något socker, förutom det som naturligt finns i mat. Som sockerberoende gick jag in i duschen och tvålade in mig med en duschcreme som heter "Minty Choko Chip". Den doftar ungefär som om du smörjer in dig med After Eight. Jag ville bokstavligen äta upp mig själv. Men hela dagen gick utan en enda godisbit. Hur det blir i morgon när jag och barnen ska äta semlor vet jag inte, men idag har jag inte tuggat på något onyttigt. Måndagar.... det är ju alltid början på ett nytt liv. Som ofta slutar på tisdagskvällen.

 

Idag har jag haft lönesamtal och utvecklingssamtal med min chef. Gick jättebra, med tanke på att jag är, och alltid kommer förbli helt värdelös på att förhandla. Jag sitter och höjer mina kollegor till skyarna och glömmer mig själv. Är liksom glad för att jag har just detta jobbet och inte något annat. När min chef säger att trots den korta tid jag jobbat på denna skola är en mycket duktig  och självgående lärare, så säger jag att det är tack vare människorna runtomkring. Nöjd och belåten går jag hem och Meja undrar om vi kan åka till London och shoppa. Hm... Frågan är om jag precis hjälpt mina kollegor att få den där löneförhöjningen som jag själv behöver ha till den där London-resan?!

  inköpta på R.B.L

70% rea betyder att 1699 kr blev 510 kr :) 

Fullkomligt förälskad i dessa!

  Snygg lampa jag satt på önskelistan/ Mio MöbelhusVi fortsätter med italiensk mat

efter barnens semester 

  Jag och min kollega

som förgyller min vardag :) 

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 



 
 
Ingen bild

Kajsa

20 februari 2015 21:03

Förgyller inte vi din vardag mvh Kajsa i 4b

Paola Loderini

6 mars 2016 11:06

Klart ni gör Kajsa!!! :) ni också!!!

 
Sandra 4B

Sandra 4B

24 februari 2015 14:00

Ja för vi är bäst!

http://Paooola

Paola Loderini

24 februari 2015 16:50

Det är ni verkligen :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards