Alla inlägg under januari 2016

Av Paola Loderini - 1 januari 2016 22:57

Av Paola Loderini - 1 januari 2016 15:04




Nytt år nya möjligheter! Eller nytt år, ett nytt sockerfritt och hysteriskt tränar-löfte som håller i ett par timmar? Jo, så är det. Jag slutade med mina nyårslöften för flera år sedan och i morgon vill jag ändå inte köra någon styrka för alla, och då menar jag alla, är på gymmet i morgon. Det finns tre typer av människor som tränar hysteriskt just i morgon.

 

Den första är personen som aldrig satt sin fot på en träningsanläggning tidigare, men märkt att ingenting i garderoben passar längre och åldern säger "det är inte lika lätt att tappa kilon nuförtiden och din figur är inte det minsta snygg". Detta är även den person som lägger 4000kr på ett rabatterat årskort och fattar redan i mars att det var ju inte så smart.

 

Sedan har vi den andra personen. Den som faktiskt tränar kontinuerligt men har slappat lite under juletiden, ätit alldeles förmycket skumtomtar och andra frestelser, och ska nu ta upp sin träning igen. Egentligen vill inte denna person trängas med alla som faktiskt inte vet hur en hantel skall lyftas eller vad som menas med bänkpress. Denna person tränar på tider som inte är bekväma för en vanlig Svensson för att slippa köa till maskiner som de övriga inte kan hantera. Denna person kör även med PT ibland för att variera sig. Gode gud vad jag önskar att denna person var jag....

 

Och till sist, den tredje personen. Det är jag. Jag är lyckligt lottad som föddes med en hög förbränning och kan fortfarande, vid 37 års ålder, äta i stort sett vad jag vill och även i kopiösa mängder, men ändå inte gå upp så fasligt många kilon. Detta innebär dock inte att jag är magisk utan jag är inte det minsta vältränad och jag har förmodligen organ på insidan som säger "rör på dig din late jävel".  Denna person kallas också periodare. Ett jäkla tränande i 2 veckor för att sakta men säkert återgå till "jag hinner inte i dag heller", för att flera månader senare träna hysteriskt i 2 veckor till. Jag är den där som vet allt om träning och kost. Jag vet precis vilken kombo av styrka och kondition jag ska utföra för att få en välsvarvad figur som även mår bra på insidan, och jag vet det mesta om de 6 näringsämnen som kroppen behöver för att överleva. Även vilka av dessa 6 näringsämnen som bör ätas med måtta och försiktighet för att bibehålla figuren en längre tid. Men denna tredje person, alltså jag, lever inte som jag lär. Jag checkar inte in på Facebook (fakebook) för att visa att jag  tränar, för who cares? Ni andra som checkar in i hurtiga spåret eller vid hantlarna. ... Why? Det är inte så att vi andra pratar om det. "Har ni sett? Gud va bra att Nisse tränar igen!". 90 procent av alla mina vänner på FB har ett träningskort någonstans. Förmodligen. Inte unikt. Ingen bryr sig om andras träningsvanor. Eller?

 

Gott nytt år till er alla! Speciellt till er alla som tog ett plan till Thailand. Ni har inte fått en nyårskram, men den får ni när ni lämnar över alla fina presenter ni köpt till mig på er resa ;) 

 

 

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards