Alla inlägg den 28 juli 2011

Av Paola Loderini - 28 juli 2011 22:29

Ibland är det svårt att hitta en god fisk-marinad. Denna var lite hemlig innan så sprider ni vidare så kommer den från mig ;)


Marinad till fina fisken


½ dl olivolja

Saft och skal från ½ citron

1 tsk strösocker

1 msk tomatpuré

1 pressad vitlöksklyfta

2 tsk torkad timjan

salt och peppar


Smaklig fisk! Kram!





Av Paola Loderini - 28 juli 2011 22:24

Hej!


Helt vanlig potatissallad gör du såhär:


8-10 kokta kalla potatisar

2-3 dl creme fraiche

1 kruka gräslök, hackad

1 röd paprika i tärningar

2 pressade vitlöksklyftor

salt och peppar

1 msk socker



Blanda ihop allt utan potatisen. Ställ kallt i 30 minuter. Blanda i potatisen försiktigt så att inte bitarna mosar sig. Klart.


 

Av Paola Loderini - 28 juli 2011 22:18

Här är mina gröna, glansiga, sliskiga leggings. När mamma såg mig var det liksom "vad-fan-har-du-på-dig-blicken"...men vad vet hon?


Dessa finns nu för 99 kr! (Ord.pris. 399)


Nu ska jag bara köpa en jättestor kalsong och en mantel. Sen kan jag vara en superhjälte i grönt. Det är det senaste nu... har jag hört i alla fall....


  Linnet är från R.B.L



Av Paola Loderini - 28 juli 2011 22:00

Knarrholmen, Sveriges framsida....


Ja, nu har ju sommaren kommit tillbaka och vi åkte färjan över till Knarrholmen idag. Stina med familj och Mie med familj har hyrt ministugor och det är sååå mysigt. Här väntar Viggo på färjan, som var 20 minuter sen, och vägrar titta in i kameran. Varenda foto blir i profil, men bättre än inget...


 




Av Paola Loderini - 28 juli 2011 00:11

  Men varför inte klä ut sig till Dino?.....Såhär gick Viggo runt, alldeles för länge...

(En gammal bild från när vi varit på Scandinavium och kollat in dinosar...)

Av Paola Loderini - 28 juli 2011 00:00

Denna satt på Nooshin när hon gjorde mina naglar... och den va så snygg på henne! Hon är visserligen en mörk skönhet, med ett bländande leende. Snyggare tänder har jag aldrig skådat....Hon är alltid snygg.


"Den köpte jag på H&M för 100 kronor på rean" säger Nooshin och jag kastar mig till butiken och finner den! Skitful på galgen men skitsnygg på kroppen!


....Jag måste säga,... något tunn i tyget, så använd hudfärgade underkläder. Jag liksom glömde det och sprang runt i denna under skinande sol på Linnégatan... kommer sedan hem och förstår att jag inte sett speciellt anständig ut....;(


 

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards