Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Paola Loderini - 8 januari 2012 20:03

Detta vet bara Daniela om men jag tänker säga det för jag bjuder på mig själv.... och jag vet faktiskt en kille som gjorde samma sak fast ännu värre.... så jag är i alla fall inte först....


Daniela och jag åt lunch på en pizzeria och sedan skulle hon köra mig till en bankomat. Vi stannade vid ett torg och jag hoppade ur den vita bilen, jobbilen med två säten och ett sånt där jätteutrymme bak. När jag kom tillbaka öppnade jag dörren och hoppade in. Det var bara att det var fel bil och inte alls Daniela som satt där utan en stor man som bara stirrade på mig. Bilarna var dock snarlika varann.... nästan.... "Hej... jag hamnade lite fel" fick jag slänga ur mig..... Han bara började gapskratta! Jag höll på att skämmas ihjäl.


Igår spelade jag Rappa Kalja Extreme med Lucy, Staffan och Kristoffer. Det är då man ska ljuga ihop något trovärdigt.... och frågan löd: "Vad hände år 1065?" Jag tänkte att frågan var år 65 och inte 1065, så jag skrev såhär:

"Det var då Jesus pappa Josef dog i sjukdom". Ni fattar väl vilken miss!? Först och främst kan ju inte Josef ha blivit pappa år 0 och sedan dött 1065 år efter detta.... och sedan skriver man nog Jesus fader Josef och inte pappa. Det fanns ju inte en bokstav som stämde.... inte nog med det... när jag skulle ljuga ihop något om en maträtt skrev jag "skinka från buffel".... fast skinka måste väl komma från gris?, slänger Staffan ur sig. Jag skyller på vinet. Rätt av! Men trots dessa missar så vann jag. Bara ville säga det.


Glömde ta bilder under kvällen, så tyvärr finns det inga bevis. Kram på er!

Av Paola Loderini - 8 januari 2012 19:26


4 portioner


600 g nötfärs

4 msk glaze

1 pkt bacon

1 gul lök

sallad

4 hamburgebröd

salt och peppar


Vitlöksdressing:


2 dl creme fraiche

1-2 pressade vitlöksklyftor

3 msk ketchup

1-2 tsk sambal oelek

salt och peppar


Forma färsen till 4 burgare och pensla dem med glazen. Knaperstek bacon och låt rinna av på papper. Skär löken i tunna skivor. Blanda ihop ingredienserna till dressingen. Grilla/stek brödhalvorna en liten stund för att få lite skorpig yta. Grilla/stek burgarna ca 3 minuter på varje sida. Lägg ihop en hamburgare! Hoppa över sambal oelek om det är småttingar som ska äta.


 



Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards