Alla inlägg den 21 januari 2012

Av Paola Loderini - 21 januari 2012 18:31


Jag kommer ihåg när jag hade min första Iphone och Nina Löwendal frågade mig hur länge jag haft den. Jag var tidig, jag hade haft den nästan ett år. Ninas var ny. Hon kollade min och skrattade. "Du har ju ingenting i den" sa hon. Hennes var proppfull med Apps och jag fattade ingenting. Jag är inte så duktig på det där med teknik och så. Kan inte ens koppla in ett Nintendo själv, och då gäller det att hålla ordning på två sladdar....Nu är jag snäppet mer kunnig....


Fick precis ett samtal:


- Jag vill ju lyssna på musik! Ska sitta här och röja snö i timmar... måste lyssna på nåt!

- Ta hem en App då! Har du inget konto kan du låna mitt.

- Jag har försökt! Det funkar inte. Lösen måste vara fel.

- Vänta, jag ska se, det kanske var fel jag gav dig...

- Kan du inte bara skicka den appen på sms?

- Nej... det är samma sak som att jag sms:ar en cola till dig för att du är törstig.


Då slog det mig. Det måste ju vara framtiden! "Öh, sms:a ett shampoo, mitt är slut"......eller "Kan du sms:a en hamburgare och en Treo för jag var ute igår"....."Meja glömde sin skolväska i skolan, kan du skicka den?" Fattar ni va det hade gjort oss människor ännu mer orörliga. Vi kanske till och med inte behöver en bil i framtiden. Vi kan sms:a oss hem....


 



Av Paola Loderini - 21 januari 2012 11:49


Fick tag på ett lite annorlunda recept som verkar intressant. Ska försöka laga till denna i veckan...


2 dl kycklingbuljong (vatten + fond eller tärning)

2 dl creme fraiche, franska örter (eftersom Meja ska undvika laktos så får hitta motsvarande)

6 potatisar, kokta och grovt skivade

1 rödlök, i tunna skivor

6 minitomater, skurna i kvartar

1 knippe skuren gräslök

peppar (vitpeppar)


Koka upp buljongen och vispa ner creme fraiche. Peppra med vitpeppar. Vänd ner potatis, lök, gräslök och tomater och låt allt bli varmt. Servera till citruskycklingen jag bloggade om igår tycker jag.... och grönsallad.






Av Paola Loderini - 21 januari 2012 11:28

Efter att ha läst de tre fantastiska böckerna och sett de tre filmerna så måste jag säga att de inte lyckats med att göra ytterligare en filmvariant. Helt okej, men när jag har en Lisbeth Salander att jämföra med så blev det inte riktigt detsamma, eller ens i närheten. Jag tycker dock att vår Stellan Skarsgård gör ett helsike bra jobb som äckel-päckel och han ska ha en eloge för det.


Maten på Bergakungens restaurang Danilo är så himla god och servicen är outstanding. Jag tackar tjejen som var hovmästare i går för att trolla fram ett bord till fyra personer i en fullbokad restaurang. En applåd.

 

Jag vill framföra till mannen som satt vid min vänstra sida att han kan se till att få ordning på sin kurrande mage och inte gäspa sig igenom en hel film på ett mycket ljudligt sätt. Damen som var hans sällskap behövde väl heller inte hosta ihjäl sig, utan kan stanna hemma om hon känner sig krasslig? Till mitt sällskap på tre personer kan jag tala om att två av dom fick skrattanfall lite väl ofta och därför kunde jag inte sluta skratta precis när det kom scener ur filmen som man absolut inte får skratta åt.... Fattar ni?? ;) Nästa gång får ni allt sitta på egen rad.

 

 

 

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards