Alla inlägg under maj 2013

Av Paola Loderini - 26 maj 2013 19:11

Det är min absolut största last.... Hur i h-ete slutar man äta choklad!!!?

Av Paola Loderini - 26 maj 2013 10:29

  Stefan vid grillen!



Familjen Ekeroth bjöd in till stor inflyttningsfest/Pool-och grillparty och det var fantastiskt trevligt! Kände egentligen inte en enda människa förutom familjen. Några hade jag stött på när vi var på Ladies Night för flera år sedan, men ingen jag riktigt känner. Det var i alla fall supertrevligt och jag vill verkligen tacka för att jag fick komma! Lycka till med ert nya hus och nästa gång gör jag ett svanhopp från taket i leopardbikini!


Puss och Kram!



Av Paola Loderini - 26 maj 2013 10:22

  Viggo valde dessa på XXL för 499 kr   Dessa väljer jag.. men det kan jag ju glömma.... ;)

Av Paola Loderini - 26 maj 2013 10:17

Saga, Tilda, Viggo och Meja


Lite regn... ingen fara...    Viggo gömde sig hos mig under tältet, men hoppsan!

Regn och storm på tre sekunder...

Av Paola Loderini - 26 maj 2013 09:58


Jag skulle hämta Viggos tre klasskompisar och ta ut dom på pic-nic och senare skulle alla föräldrar och syskon komma. Hade jobbat hela dagen och inte förberett någonting, så jag var något stressad men man kan få ihop det väldigt enkelt och väldigt snabbt om man köper aluminium, engångsformar, och fyller med detta:


cocktailtomater

gurkstavar

morotstavar

oliver

fetaost i kuber

grissini

färdigsköljd sallad i påse

balsamico-kräm på flaska

parmaskinka

salami, två sorter

korv i tjockare skivor (Onsalakorv)

kalkon i skivor

kall sås på creme fraiche (gräslökssås)

jordgubbar

ananas

melon, två sorter

salladslök

cider

vitt vin

vatten


Till barnen hade jag faktiskt förberett, kvällen innan, pladusker. (Sök recept både på pladusker och gräslökssås på bloggen) Det är en sorts tjocka små plättar som min mamma gör ibland till mina barn. Dessa förvaras i kyl och man tar bara med lite sylt. Jag hade inte hunnit baka så kaffe och bulle på konditori fick det blev. Att det sedan var så fantastiskt väder denna fredag att ingen ville ha kaffe, gjorde inte så mycket....Även om jag egentligen inte lagat något själv, så blev det succé med lite plockmat.


  När man serverar vin ute måste du ha vinglas. Jag köpte 6 st från Guzzini i plast.



  Jag fick en present av någon som tycker om mig...

 som blev den perfekta gåvan inför min dag i solen.

Korg från Reisenthel.








Av Paola Loderini - 23 maj 2013 20:57

 


2 skivade vitlöksklyftor

3 msk olivolja

ca 20 sparrisar, gröna

salt och peppar

lite balsamicovinäger

hyvlad parmesanost


ugn 225 grader


Värm plåten i ugnen. Blanda vitlök, olja, salt och peppar. Blanda med sparrisen. Skär inte bort den nedersta biten på sparrisen utan bryt den istället. Då bryts den på det naturliga ställe så du får med allt som ska bort. Lägg sparrisen på den värmda plåten. In i ugnen ca 5 minuter. Ringla över vinäger och släng på hyvlad parmesanost.



Av Paola Loderini - 19 maj 2013 21:30

  www.net-a-porter.com


Om du har sisådär 6900 kr över och inte vet riktigt hur du ska

spendera, så tar jag gärna emot denna klänningen:)

Tack så mycket!!

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards