Direktlänk till inlägg 15 juni 2014

Italien VS Frankrike

Av Paola Loderini - 15 juni 2014 23:24



Jag har en vän. En fransk vän som är så intresserad av fotboll så att jag ibland undrar om det överhuvudtaget finns något annat därinne. David (kallad Davva av de flesta). Min vän, men under VM och EM blir han min ärkefiende. Till viss del. Egentligen är det ett pågående krig men jag lånar ut mitt stöd när Frankrike möter andra lag givetvis. Men när "våra" lag möts har det blivit en grej. En fotbollsfest utan dess like. Rätt kul faktiskt. Idag gratulerar jag Frankrike till sina 3 mål och vinsten. Dessutom har Frankrike snäppet snyggare tröjor än Italien. Med den snygga kragen.


Jag pratade lite med David förut. Minnen när vi suttit hysteriskt och gapat. Året var 2000 då Frankrike låg under med 1-0 mot Italien i EM-finalen. Jag sa "Glöm champagnen, det blir grappa istället". Men då hände det ju något som inte var så bra. Frankrike kvitterade och det blev förlängning. Slutade med att Frankrike vann hela skiten. David.... ja, jag har väl aldrig någonsin hört någon så glad i hela mitt liv. En riktig fotbollsnörd.


Sedan kom VM 2006. Italien och Frankrike igen. Guldet gick till Italien som slog ut den sista droppen champagne på straffar. Jag kan väl ändå tycka att straffar aldrig är en rättvis seger, men det var lite extra roligt att jag vann eftersom jag vet att han blir skogstokig.


David är inte som alla andra. Han är som en liten uppslagsbok.


- Italien har vunnit EM en gång, och det var 1968.

- Hur kan du ens komma ihåg detta, som håller på ett annat land?

- Sedan har de vunnit VM fyra gånger, och det var åren 1934, 1938, 1982 och 2006.

- David, du är inte frisk. Herregud.

- Spanien har vunnit de två sista EM och de slog ut Italien sist.

- Ja, den matchen såg jag, men jag befann mig på Rhodos. Total utklassning.




Kram och trevlig fotbollssommar!


 

 Totti är tyvärr inte med i VM-truppen 2014








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards