Alla inlägg den 27 juni 2014

Av Paola Loderini - 27 juni 2014 21:18

Då hittade jag den där 14-stegsplanen för Beach 2014.

Lite försent. Som vanligt.

Låt oss se vad som står på den och låt oss se hur långt jag kommit.


Kicka igång träningen!

Jo, det gjorde jag ju faktiskt. Sedan hände något. Så kickade jag igång den igen! Så hände något igen… Jag är en periodare och ska nu bli en heltidstränare. Jag ska bara…. som Alfons sa. Äh, det blir nya tag nu.


Lägg om din kost!

Jo, det gjorde jag också. I två dagar. Sedan är det så förrädiskt att just jag älskar söta saker och goda fylliga baguetter och latte i kopiösa mängder och baka är kul. Jag älskar att laga mat och jag älskar att äta den. Så länge jag inte har överflödiga kilon så skiter jag i detta steg.


Köp nya solglasögon!

Jag äger fyra par. Det får räcka.


Hoppa över alla lightprodukter!

Detta ska du göra för att alla lightprodukter i stort sett innehåller syntetiska ämnen som kroppen har svårt att göra sig av med. Detta klarar jag hur bra som helst eftersom jag aldrig äter eller dricker något som förknippas med ”light”. Det smakar helt enkelt inte lika gott.


Använd alltid solskyddsfaktor!

Det gör jag faktiskt. Har blivit jättebra på detta! De sista 6-7 åren har jag smörjt in mig noga. Kanske inte lika noga som jag smörjt in mina barn, men jag bränner mig inte längre. Är rädd om min hy.  Är även rädd för hudcancer som blir mer och mer vanligt.


Hitta en brun-utan-sol-produkt som inte gör dig orange.

Yes! Jag har hittat den bästa av alla produkter. En spray som är som en make-up. Ligger på ytan och doftar gott. Är egentligen för ansikte och urringning, men jag har kört lite på benen i början av sommaren också. Köper du för 299 kr hos Tina på HÅRSPA.


Börja varje dag med citronvatten, helst ljummet!

Nja, det händer men inte varje dag. Ska försöka bli bättre på detta. Har en utrensande effekt.


Läs saker som motiverar dig till träning och bra kost!

Nä, det där har väl inte gått så bra. Ska köpa en träningstidning. Eller nåt.


Börja med yoga.

Det har jag lite lätt börjat med hemma, men känner att jag behöver en instruktör eftersom jag inte är så kunnig. Detta ska jag faktiskt ta tag i.


Vaxa ben och bikinilinje!

Detta är ju det bästa, men jag har lite svårt att låta håret växa så långt så att det går att vaxa. Det är alltid något som händer som gör att jag måste raka mina ben. Någon klänning ska på eller någon tripp till badet. Då måste jag ju raka benen. Om det regnar en vecka nu ska jag boka.


Köp en ny bikini som sitter bra och visar kroppen på bästa sätt!

Check! Det har jag gjort. Hittade den bästa på HM Rowells faktiskt. Nätshoppa kan ju bli lite hursomhelst men tadaaaa. Skitsnygg bikini och den sitter som gjuten.


Unna dig massage.

Nej, det har jag inte gjort.


Köp nya flipp-flopp!

Har jag inte heller gjort. Det har jag glömt.


Peeling! Skubba din kropp!

Fasen vad jag är dålig på det där! Katta gav mig tipset: Bästa peeling: olja blandat med socker. Saltet bytte hon ut för salt torkar ut huden. Hon har säkert alldeles rätt. Jag borde sätta en lapp på spegeln ”Skubba din hud”. Det där glömmer jag alltid.



Fick några poäng i alla fall! :)


   Solskydd. Check!




Av Paola Loderini - 27 juni 2014 12:49



En blogg alla modefreaks måste besöka.


www.oliviapalermo.com



 

Vacker som få, Olivia Palermo.






Av Paola Loderini - 27 juni 2014 12:35


Sommarens "prova-om-du-vågar" har jag nu själv röstat fram. Det blir en av de trender som smyger sig tillbaka som vi egenligen inte vill ha. Jag tycker att en bustier kan vara väldigt snyggt och kvinnligt. Då ska den dock bäras under skjortan eller kavajen! Men ni som tycker annat, ni kan inspireras av bilderna här...Taget från modebloggen på Plaza Kvinna, om jag minns rätt.


 

Av Paola Loderini - 27 juni 2014 12:06

Likt en prinsessa skulle jag vakna i morse. Det gick väl sådär bra med planerna kring detta. Åskan höll mig vaken. De timmar jag sov har jag förmodligen gnisslat tänder för min bettskena, som jag faktiskt hade i munnen när jag somnade låg under mig. Fastklistrad mot mitt lår. Jag har nu ett snyggt bitmärke. En perfekt tandrad mitt på låret. Hursomhelst får jag lite spänningshuvudvärk av mitt gnisslande. Bettskenan är alltså till för att motverka trycket, och det gör den inte genom att vara klistrad mot mitt lår hela natten.


Kaffet blev lite för starkt, håret är fett. Så fett att jag kan forma en frisyr utan stylingprodukter. Små stubb har vuxit ut på benen och mina bröst är bara snygga när jag fryser. Barnen har snart inte varit här på två veckor vilket betyder att den lilla hög med kläder jag hade i fåtöljen efter lite "provande" inför olika kvällsaktiviteter…. Det är ingen hög längre. Jag ska besöka en butik för bergsklättrare idag för att se om jag kan bestiga denna ”hög” innan dagen är slut. Det finns ingenting med detta som beskriver hur en prinsessa bör vakna på morgonen! Detta är inte min grej! Det krävs drastiska åtgärder. Ett åtgärdsprogram bör skrivas.


Men det är fredag hela dagen. Det är något vi alla kan glädjas åt i alla fall! Jag vill ge en varm kärleksfull kram till min bästa vän Stina. Jag blev helt tagen när jag såg din nya tavla du målat! Den är fantastisk! Jag är så stolt! Love you! När den är klar vill jag lägga ut den här på bloggen. Folk måste få se din talang!!


Trevlig fredag. Ja har inga planer alls. Bästa jag vet! Då händer något sponant ikväll! :)

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards