Alla inlägg under augusti 2013

Av Paola Loderini - 8 augusti 2013 14:19

  ....känns väldigt långt borta just nu. Men jag vet inte varför... Jag älskar bröllopsklänningar. När jag gifte mig hade jag en fantastisk klänning och har aldrig i hela mitt liv kännt mig så vacker. Även nu, två år efter skilsmässan, kan jag fortfarande titta på mina bröllopsbilder och tycka att det var min vackraste dag. Första klänningen jag provade. Det var "den". Jag visste direkt. Den här ska jag ha! Finns ingen bättre än den här!... Denna, här ovan, skulle jag vilja ha i min garderob och bara passa den i några år tills någon prins på vit häst friar (prins i bil går också bra) och då ska jag plocka fram den här klänningen. Och så blir jag vackraste i alla mina dagar;)

Av Paola Loderini - 8 augusti 2013 13:45


Ja, jag vaknar varje timma, hela natten, och känner att jag bara blir värre. Evelina ville träffas igår. Sitta på någon uteservering och prata lite. Jag ville verkligen, men jag blev bara sämre. Feber. Ont i halsen och ingen matlust. Har ändå gått ner ett par kilo på grund av lite annat som gör att jag tappat matlusten, så i skrivande stund trycker jag i mig lite yoghurt. Fanns inget på Tv så nu följer jag en värdelös Vampyrserie på Netflix. Vid varje vakenstund i natt blev det ett avsnit. Vad skulle jag göra. Vem vill prata i telefon med en sjukling kl 3 på natten?


Idag ska Mejas hamster få ett nytt hem, och dessutom få träffa en man! De vill ha hennes lilla hamster för avling. Små hamsterbebisar vill dom ha och jag och Meja tog detta beslutet för ett par veckor sedan. Hon är ju här halva tiden, och känner att hamstern inte får den kärlek hon behöver. Vi lägger inte lika mycket tid på henne längre. Bättre att hon får ett roligare liv. Så jag ringde. Berättade hur det var, och att hon måste få ett bra liv på Frölunda Zoo, och inte bli ormmat. De kan ta emot henne idag. Ska plocka fram reseburen här nu. Vår hamster har en egen liten resebur att åka runt i. Det var nämligen väldigt viktigt att ha en sån. Använd en gång.... jätteviktig var den. Eller hur? Det blir andra gången idag då.


   Tips på överbliven mat:

Helstekt marinerad fläskfilé med färskpotatis blev över.

Stek allt tillsammans. Blev verkligen jättegott.


 

Om Meja fick välja skulle hennes säng vara i dessa kläder.

Om ni vet någonstans man kan köpa sängkläder med detta mönster så ring mig!

Hittade bilden på nätet. Ingen upplysning av var man kan inhandla sånt här...


 

Meja är lite rolig när hon experimenterar med sina grejer.

"Mamma kolla! Nu är jag asiatisk!"

(...och nej... hon får inte gå utanför dörren sådär)







Av Paola Loderini - 7 augusti 2013 14:54

Av Paola Loderini - 7 augusti 2013 14:53

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards