Alla inlägg under maj 2014

Av Paola Loderini - 26 maj 2014 21:55



Idag lämnade jag mitt hem på morgonen och kom hem 22.00 På schemat var det jobb, hämta kids, utvecklingssamtal för Meja och middag hos Viggos klasskamrat med ett gäng föräldrar. Nu är jag helt färdig och ska då passa på mitt i denna "koma" som jag bfinner mig i nu, rätta tre stora religionsarbeten och sammanställa 50 muntliga resultat från ett nationellt matteprov. Jag ska även registrera mina räkningar och om jag orkar ska jag byta sängkläder.


Jag vill ha lite semester nu. 


Jag vill åka på spa.


Just saying...



Såg en intressant bild idag


 

Lady Gaga

Men på riktigt, vad är det för fel?

Ja ja, allt för konsten eller?

För mig är hon bara konstig.

Fruktansvärt konstig.




Av Paola Loderini - 26 maj 2014 00:02



Jag har fått frågor om varför ni bara kan se ett par inlägg på bloggen och inte fler av de som jag skrev för ett tag sedan. De flesta läser bloggen från "paddan" eller telefonen och då kan man inte klicka sig till nästa sida eller tidigare inlägg direkt. Man måste först klicka på "webbversionen" som kommer allra först i inlägget. Då får man den sidan som alla får när de klickar in sig via en dator. Då kan man klicka runt på sidor eller kategorier. Klickar du inte på webbversionen så får du enbart de 2-3 senaste inläggen. Men för att läsa från telefonen är ju denna "telefon-version" bäst för att allt blir större och mer lättläst. Om ni vill läsa äldre inlägg eller söka på något är det bäst att sitta vid en dator.


Kram på er!


with love


Paola

Av Paola Loderini - 25 maj 2014 23:30

Helt hysterisk vecka, men också fantastiskt rolig och annorlunda.


Onsdag efter mötet

Carlstens fästning


   Tortyrredskap från fästningen på Marstrand.

Fantastisk guide! Kan jag rekommendera att göra med jobbet.


Torsdag efter lunch


 

Haga var det bästa shoppingstråket, tyckte gästerna från Danmark.

Även lärarna från Wales tyckte att detta var något utöver det vanliga.



 

Snyggaste skon hittade jag på Rag Lady 1800 kr.

Ligger på önskelistan. Herregud va snygg!


 

Salladslunch i solen!

Inte ofta man kan sitta såhär på sin lunch.


Torsdag kväll


 

Min vackra kollega och jag på en räkbåt.

Sista kvällen med gänget från projektet.

Två års utvecklingsarbete är nu klart och utvärderat.


Fredag morgon


 

Tågresa kl 05.10 på fredagen.

Upp till Karlstad för att sätta sista tentan och bli klar med utbildningen.

Stort grattis till mig själv.








Av Paola Loderini - 19 maj 2014 23:35



Hej Hej!


Nu är det igång! Sveriga har idag tagit emot projektfolket! Wales anlände för en timma sedan, Turkiet kom redan i lördags för de ville se huvudstaden också. Båda skolorna från danmark har anlänt och Frankrike är givetvis på plats. Det är precis som det ska vara och detta innebär också att de två åren av projektarbete är över på torsdag kväll. Sista grejen liksom. Utvärderingen av vad projektet givit våra elever och även oss lärare. Det kommer förmodligen att trilla en tår eller två.


Första middagen är nu avklarad och klockan 22.30 var arbetsdagen slut. Fast det är ju vansinnigt roligt! Jag älskar detta. Jag borde enbart jobba med projekt, tänkte jag, och sökte precis en intern tjänst på vår skola. Sista ansökning 19 maj. Jag hade en halvtimma på mig. En tjänst som innebär att du utvecklar skolan samtidigt som du har en fot i verksamheten. Det skulle passa mig perfekt. Lite spontant och galet sökte jag den tjänsten.


Hursomhelst är jag glad för att gänget äntligen är här och detta kommer att bli en fantastisk vecka.


Puss och Kram!


 











Av Paola Loderini - 18 maj 2014 00:02

   Gillar inte golvet, men älskar bordet!   Charmigt och personligt är min grej.

Jag hade målat stolarna i olika glada färger.




Om någon har ett gammalt köksbord som ni vill bli av med så ring mig!

Vill gärna slänga ut mitt köksbord.



Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards