Alla inlägg den 4 oktober 2015

Av Paola Loderini - 4 oktober 2015 17:49


Den 4 oktober är den enda dagen på året då vi äter kanelbullar till middag. Den enda dagen då mina barn får äta hur mycket bullar de vill och troligen den enda dagen på året då jag står i köket en hel dag (trots att solen sken idag). Vi är inne och äter bullar, tittar på film och gör absolut ingenting. Nu bakar jag dessutom Musli-kakor. Kom på att det nu var exakt ett år sedan jag bakade kanelbullar. Gör då dubbla satser och tror att de ska finnas bullar i frysen när det behövs. De har aldrig stannat i frysen mer än en vecka, så det är ett önsketänkande. 



Av Paola Loderini - 4 oktober 2015 11:44


Dessa goda matmuffins bakade jag i går. Recept hittar du på recept.nu, sök på "matmuffins". Blev populära här hemma. Rätt smidigt mellanmål. Tar en halvtimma att slänga ihop. Gott!


 

 

Av Paola Loderini - 4 oktober 2015 11:30


Liza frotterar sig bland pralinerna.




En fantastiskt tårta!


Mycket folk. Rätt trångt och rätt varmt, men jag var ändå i himmelriket eftersom choklad är, i stort sett, det allra bästa jag vet. Viggo åt tills han mådde illa och jag var inte långt därifrån heller kan jag väl säga. Vi köpte en massa choklad, te och fudge. Jag provade även Bubbies. (Heter de små runda "glassarna" så?). Dyrt blir det ju men det var det väl värt. Nästa år ska jag köpa en del julklappar där. 


Av Paola Loderini - 4 oktober 2015 11:22


Lite arg kanske? ;) 




Lite gladare...



Underhållning på Draken i går kväll med Johan och några vänner till honom. Jag tycker att än Niklas Anderssons grej är lite mer i min smak än det vansinnigt arga Magnus Betner, men ihop blev det en bra kombo. Hursomhelst avslutades denna kväll med lite tapas på Manana och det blev en mysig dejt av alltihop. Tack för en mysig kväll! 

Av Paola Loderini - 4 oktober 2015 10:59



Jag har en fråga! En mycket viktig fråga. Suits är producerad i 5 säsonger. Netflix har 3. Det har sett ut såhär rätt länge så jag undrar om det är någon som vet när de 2 sista säsongerna kommer att visas!?   

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards