Alla inlägg den 11 oktober 2015

Av Paola Loderini - 11 oktober 2015 16:51

Av Paola Loderini - 11 oktober 2015 16:39



Jag hinner knappt få i mig någon annat än kaffe men jag ska försöka ändra på det. Ett tag var jag duktig men gröt och ägg... sen blev det en kvarg... sen blev det bara kaffe. På grund av att jag hoppar över frukosten så hoppar jag rakt in i bull-och kakbordet på 9.30-rasten, för att jag är vrålhungrig. Stjäl chokladbitar i kollegans skrivbordslåda. Inte okej. 

 

Anledningen att äta frukost varje morgon är för att du får en bättre balans på sitt blodsocker under hela dagen. Detta innebär att du orkar mer, får ett jämnare humör samt lättare att ta till dig kunskap. 

 


Vi vet detta! Vi männsikor är rätt roliga med det där. Vi vet så himlans mycket om hur vi ska göra för att må bättre, men vi gör inte som vi lär. Vi gör allt det där som inte är så bra. Hm... ska försöka bli Fröken Frukost nu. 

 

 

 

 

 



Av Paola Loderini - 11 oktober 2015 16:25



Min andra buggkurs och Saras första. Helt plötsligt dubbelbuggar vi. Det är så vansinnigt roligt och jag har dessutom lärt mig att sluta föra. Det är mannen som ska föra och jag hade så svårt för detta i förra kursen men det gick hur bra som helst i denna. Mannen som ni ser på bild är den absoluta favoriten av de tre män som är "proffs". Tre äldre herrar är med på våra buggkurser samt en dam som håller i alltihop. Vi går ihop 30-40 vänner och hyr in dessa fantastiska buggare till Näsetgården där vi kör en 3 timmar lång kurs. Det är så vansinnigt roligt och helt genomsvett efteråt. Det är också väldigt bra att alla vänner kan grundstegen ifall vi får för oss att bugga loss ute. Att lära mig bugga är något av det roligaste jag gjort. 

Av Paola Loderini - 11 oktober 2015 16:11


Jag är ingen spion när det gäller innehållet, men jag vet över lag att samtliga flingpaket och muslisorter innehåller alldeles för mycket socker. Vi har aldrig detta hemma av just detta skälet faktiskt. Jag har någongång rostat egen musli men då är det oftast bara jag som äter. Ibland är musli eller cornflakes en ingrediens när jag bakar, men då är det meningen att det ska vara sött också. 


Hursomhelst kommer det nytt på marknaden och helt plötsligt köper vi inte musli längre för Fröken Granola petar ner Fröken Musli från toppen. (Jag fattar inte hur jag ska få till två prickar över U-et i ordet musli) Vad är då en granola? Jo, det är typ samma sak som musli med den är bakad på ett visst sätt så att den blir krispig och ska också innehålla en massa nyttiga fibrer och allt det där. Men det är fortfarande en femtedel sockerarter i paketet ju (!?). Visserligen vet jag inte hur mycket av dessa 20 gram per 100 gram som är tillsatt socker och hur mycket som är naturligt. 

 

God var den i alla fall, och jag mättade sötsuget. Bättre än en chokladkaka i alla fall. Trevlig söndag! 

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards