Alla inlägg den 14 oktober 2015

Av Paola Loderini - 14 oktober 2015 19:35

  Vackrare par än detta....? ...  ...nä, det får man leta efter... Stjärnor på röda mattan

Av Paola Loderini - 14 oktober 2015 19:05


Här sitter jag i tomtens knä och önskar mig allt möjligt i julklapp. Han sa att jag varit ett väldigt snällt barn så jag kunde få både en ny Audi och en resa om jag så önskade. Bästa tomten.


Jag, Hasse, Pyttis och Charlotte har nu startat en ny tradition. En mycket enkel tradition men ack så viktig. Det hela går nämligen ut på att vi går på bio. Ja, så är det. "Inget speciellt med det" tänker ni nu, men det är det visst. Speciellt när det ska funka med allas hektiska scheman. Vi bokar en dag, och that´s it. Vi måste gå. Andra gången nu, och alla fick snällt lägga allt viktigt åt sidan och ta sig till Bergakungen. Eller jag är ju en prinsessa så jag tvingar ju Pyttis att hämta mig. Igår passade det absolut inte att gå på bio egentligen eftersom jag har barnen, som har läxor, och jag själv har en del rättning samt ett handfat som det snart är tvärstopp i. I vanliga fall hade jag ringt och sagt "jag hinner inte". Men vi fyra är mycket tratiotionsbundna just nu, så vi kan inte låta något komma emellan. 


Det mest spännande med hela grejen var att Charlotte beställde biljetterna och ingen av oss andra visste vilken film vi skulle se förrän den gick igång. Detta ingår också i traditionen. Den som beställer får inte säga vilken film det blir. Spännande tradition. Det bled den nya med Martina Haag. Supermysig. Jag hade tyvärr lite lätt illamående halva filmen efter att Pyttis köpte äppelpaj till alla och sedan åt jag en jätteburk godis.... själv:( 



Av Paola Loderini - 14 oktober 2015 18:59



Stora protester när jag bytte ut den normala taco-kvällen mot taco-pizza. Sedan blev den himla poppis så jag ska absolut göra den igen. Den serveras med liknanade tillbehör som till vanlig tacos, så egentligen går det inte snabbare eller så, men jag är så vansinnigt trött på tacos. Så trött att jag måste hitta andra rätter som smakar ungefär likadant. Denna fick bättre betyg än tacopajen. :) 



Av Paola Loderini - 14 oktober 2015 18:27



Kyckling med tomat, bacon, citron och vispgrädde


Jag fullkomligt älskar vispgrädde. Dricker en massa smoothie nuförtiden och nyttiga hade de säkert blivit om jag inte hällt i vispgrädde. Jag råkade hälla i vispgrädde istället för mjölk häromdagen. Med frusna blåbär, jordgubbar och lite vaniljyohurt blev det så gott att jag numer dricker den lite för ofta. Dessutom är mitt jättestora bak från kanelbullens dag inte slut. Finns fortfarande kvar i frysen. Jag smygäter bullar varje dag! Har sagt till barnen att vi enbart äter en bulle på helgen. Med mitt tempo så lär det inte finnas bullar kvar till helgen liksom. Jag är så fruktansvärt matglad just nu. Jag är 12 dagar från att springa runt i bikini på Teneriffa så att byta en bulle mot ett gympass hade egentligen varit det ultimata. Minska vispgrädden ska jag i alla fall göra. Längtar till värmen. 




Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards