Alla inlägg under juni 2013

Av Paola Loderini - 25 juni 2013 16:20

   Älskade Sagan om Ringen


 Denna skådespelare fanns i tanken när min Viggo blev en Viggo.

Av Paola Loderini - 25 juni 2013 16:08




4 portioner


900 g färskpotatis, kokta

6-8 soltorkade tomater i olja

1 rödlök

1 msk dijonsenap

1 msk olivolja

2 msk vatten

1 vitlöksklyfta

salt och peppar

70 g babyspenat


 

Godast är det om du blandar ihop detta när potatisen är lite varm. Ljummen sallad eller kall. Välj själv!


Strimla tomater. Strimla rödlök. Lägg senap i en skål. Tillsätt lite olja under vispning. Vispa i vatten.

Pressa i vitlök. Smaka av med salt och peppar och tillsätt lök.


Lägg ner den nykokta potatisen och tomaterna i skålen. Vänd ner spenat.


Servera med kryddstarka korvar! Enkelt och supergott. Trevlig sommarlunch!

Av Paola Loderini - 25 juni 2013 15:51



......Som har namnsdag!


Känner ingen Salomon men sex killar som heter David.

Och här kommer en välkänd David! 

I lite annat än fotbollskläder då... ;)

 

David är ett namn av bibliskt ursprung och betyder "den älskade". Även stavat "Dawid".
Namnet började stiga i popularitet på 1970-talet och var något av ett modenamn på 1980-talet.



Av Paola Loderini - 25 juni 2013 15:40



Varje dag, och det slår aldrig fel. Varja dag, efter jobbtid, när han är på väg så ringer han.


- Jag har slutat nu, vill du ha något i affären?


Varenda dag! Det kan jag säga att det gör inte jag. Jag tänker inte på det. Jag bara åker från jobbet. Har liksom lite annat i huvudet. Jag tycker att det är väldigt fint av honom att. En fin egenskap att alltid tänka på människor omkring honom. Så jag sa det till honom.


- Jag tycker att det är väldigt fint av dig att alltid fråga...

- Vadå? Vad frågar jag?

- Om jag vill ha något varje gång du ska hem.

- Ja... annars får jag ju sätta mig i bilen igen, och åka iväg på kvällen.

- Varför då?

- För du vill ju alltid ha något akut. Och då får jag ju handla det.

- Men jag kräver väl aldrig att du ska åka och handla, jag kan ju handla själv.

- Men jag vet ju att du gärna inte vill.

- Nä, vem vill egentligen, men man måste ju om man behöver något, eller vill ha.

- Ja, därför gör jag det. För att slippa få en fråga senare som jag inte kan säga nej till.

- Jaha... du är en fin kille du.

- Ja, tänk på det!

- Ja ja... jag tänker... jag tänker...


Det finns mycket positivt och fint i varje männsika... Amen!


Av Paola Loderini - 24 juni 2013 23:00

   Här är lille Lucas


Av Paola Loderini - 24 juni 2013 22:54

  

Om man köper en gammal kyrka och bygger om den till sitt eget....

Vad händer med kyrkogården? Den vill man kanske inte ha som trädgård...

Eller? Hur funkar det egentligen? Man har väl knappast rätt till en kyrkogård?

Eller finns det kyrkor utan kyrkogårdar?

Av Paola Loderini - 24 juni 2013 21:46

 

Bästa låt:


Radioactive

av Imagine Dragons













Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards