Alla inlägg den 2 november 2015

Av Paola Loderini - 2 november 2015 20:52



Jag går förbi. Jag verkligen går förbi. Jag tänker verkligen "nej, gå inte in, du ska inte köpa någonting nu." Jag går förbi. Nöjd att jag tog mig förbi ingången och stirrade tomt framför mig. Jag klarade det! Sedan hände det som som jag fasade för. Jag sneglade. Jag verkligen bara sneglade till höger. Där i skylten (när jag redan gått förbi) hänger nåt. Jäklar min skapare. Har de fått in en sån? Jaha. Men jag ska inte ha den. Den är säkert dyr och jag behöver inte en klänning till. Jag behöver annat viktigt. Av någon händelse går mina ben helt automatiskt tillbaka. Jag vet inte hur det hände. Jag hann inte tänka. Helt plötsligt, och jag vet inte hur i herrans namn jag hamnade där, står jag i provrummet. Den sitter perfekt. Det går inte att hänga tillbaka den nu. Jag är dessutom alldeles solbränd. Precis kommit hem från Teneriffa. Diskussionen var igång. 


Säljare: "Oj, den där satt perfekt du."

Köpare: "Jag har köpstopp, ska bara prova."

Säljare: "Jag förstår precis. Jag har köpstopp året runt egentligen".

Kontot: "Du skulle bara vååååga! Häng tillbaka nu"

Köpare: "Jag vill inte. Jag är så jäkla snygg just nu."

Kontot: "Du gör som jag säger."

Säljare: "Känns den bra?"

Köpare: "Alldeles för bra, men herr Konto säger nej."

Säljare: "Ja, Herr Konto brukar oftast inte hålla med oss."

Köpare: "Jag är inte vän med Herr Konto just nu."


Jag tar av mig den. Hänger den fint på galgen. Går väldigt sakta ut från provrummet. Jag går mot klänningens hem. Frågan är om inte klänningen mår liiiite bättre i min garderob? Bland fina nya kompisar? Fördelar finns ju...Jag är solbränd (en kvart till eller kanske en halvtimme...) Klänningen är extra fin just nu. 

 

Kontot: "Vad sysslar du med? Häng tillbaka den!"

Köpare: "Dra åt skogen! Jag gillar inte dig!"

Kontot: "Men hur gammal är du? 14 år? Skärp dig!"

Säljare: "Ska du ha den i alla fall? (skrattar)

Köpare: "Om du drar kortet väldigt snabbt när jag inte tittar så känns det bättre."

Säljare: "Då gör jag det. Blunda nu."


Jag blundar. Tittar med ett öga och trycker in min kod. Blundar igen. Sedan går jag ut. Måste ha mina vänners stöd. Otto skriver Köööööööööp!!!! Linda säger "Är det så smart nu när du precis varit på Teneriffa? Jag är ovän med Herr Konto och lyssnar inte på Linda. Jag gillar bara Otto. 


Med vänliga hälsningar

"En mycket ekonomiskt oansvarig, men väldigt lycklig kvinna" 


I´m gonna get dressed for success..... 

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards