Alla inlägg den 10 november 2015

Av Paola Loderini - 10 november 2015 21:30


- Nämen sååååå tacksamt Viggo! verkligen! Här köper jag skor. Du säger "coola". Jag antar då att du vill ha dom! Sen tar du på dig dom till skolan. Jo, för att det gör du! EN DAG! Sen tycker du inte om dom?! Nähä! Tror du att vi kan gå tillbaka till butiken nu eller?

- Men mamma, jag TRODDE först att jag gillade dom och sen gjorde jag inte det. Nu har jag jättedåligt samvete. Föööörlååååt.

- Ibland önskar jag att ordet "förlåt" inte fanns på en stund, för du är väääääldigt snabb med att använda det. 

- Vad ska jag säga då?!

- Ingenting. Abslolut ingenting på resten av kvällen, tack. 

 

Ja, det är egentligen inte bara Viggos fel att jag varit på lite taggit humör idag. Hela dagen på jobbet har jag känt lite "jag vill gå hem till min säng". Kan antingen bero på att jag har för många bollar i luften igen, eller att jag kanske börjar bli sjuk. Jag är sällan sjuk, men när jag väl är det är jag totalt deckad. Har även en tendens att inte fatta att jag borde ligga i horisontalt läge, utan går ändå till jobbet för att decka när jag kommer hem. Så idag tryckte jag i mig 4 clementiner och 2 kiwi. Bara för att jag låtsas att ett överskott av C-vitamin ska ta bort alla elaka bakterier. Troligen är det försent. Men hittills mår jag bra. Min exman var gullig och tog Viggo både till och från träningen i Askim, så när jag väl slutade kl 16.30 så gick jag raka vägen hem, tände en massa ljus och lagade mat. Vill säga tack till mitt fantastiska arbetslag på Grevegårdsskolan år 4-6. Det är en så fullkomligt befriande känsla att kunna säga precis vad man tycker och hur man känner sig. Hur pressat schema vi än må ha så slutar ofta våra möten med gapskratt. Ni är bäst! 

 

 



Av Paola Loderini - 10 november 2015 21:14



Det är inte så att jag på allvar tror att en lotion kan ta bort eller minska celluliter. Det finns ingenting vetenskapligt som säger att en kräm av något slag kan det, även om företaget menar att det fungerar. För OM det hade fungerat hade väl vi alla köpt den och företaget hade sålt produkter till alla kvinnor över.... ja, den åldern där den första lilla gropen syns. Näpp. Det är inte därför jag har den här i badrumsskåpet, utan för att den kom i "Glossy box" för ett tag sedan. Nu har den använts för att mina Body Butter är slut. Så nu kan jag säga att jag faktiskt är en testperson, och nej. Inga celluliter har försvunnit eller ens försökt försvinna. De jag har är kvar. Syns lite mindre när jag är solbränd, men de finns där och är förmodligen där för att stanna. Den känns dessutom billig och kladdig. Dryg visserligen, men den känns inte lyxig och mjuk som en bodylotion ska göra. 

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards