Alla inlägg den 9 november 2015

Av Paola Loderini - 9 november 2015 21:16


Vet ni vad? Jag känner att mina timmar på dygnet inte riktigt är lika många som hemma hos er andra. Jag fattar inte riktigt vad tiden tar vägen. Jag känner att jag är lika uppbokad som gästlistan på Limelight. (ska tydligen vara en jäkla trendig klubb i New York). Ge mig tid, någon! Då kom jag på det! Jag har osynkade ungar! Jo, så är det. Mina barn tränar åt höger och vänster och ibland i samma område, som idag. Va bra! tänker ni då. Inte när det är mörkt och spöregnar och jag inte vill att någon ska ta sig till eller från träningen själv. Den ena slutar 17.45, den andra slutar 18.20 Behöver väl inte ens säga att ungarna börjar lite olika  tider va? Mitt i detta står jag med en ekologisk mjölk i handen och inser att Viggo ska ju vara på träningen tidigare för att "bygga sarg". Bygga sargen ska alla göra. Då vill jag inte vara den där maskande föräldern som troligtvis har det lata barnet som vägrar komma innan och bygga den där sargen, utan man vill ju visa allmänheten att man är en bra förälder som visar barnet i fråga att ansvaret för sargen är så viktigt att jag köper den där ekologiska mjölken vansinnigt fort, men glömmer givetvis allt annat. 


Mitt emellan dessa hundra träningar så råkar Viggo växa 68 cm på längden. Det tog ungefär en kvart att växa de där centimetrarna och det innebär att barnet i fråga behöver inte bara skor som inte släpper igenom vatten (Nike Air Max är INTE vattentäta och ett barn i 11-årsåldern är alldeles för cool för att ha gummistövlar. En 11-åring dör  tydligen hellre än tar på sig gummistövlar) ....utan även träningsbyxor att dra på sig över shortsen till alla hundra träningar. Detta för att han ska fatta att sommaren är slut och det är ett normalt beteende att ta på sig byxor i november. Enligt barnet är det inte vinter än, och kommer förmodligen inte att bli det heller, någonsin. Nya skor är därför inte nödvändigt. Mamman håller inte med och köper skor ändå, på den kvarten hon hade på sig innan dottern skulle hämtas. Enligt barnet finns det inga skönare träningsbyxor än dom han redan äger. Enligt mamman är för korta byxor lika hemskt som att ha platta skor till en galaklänning. Barnet tycker att mamman borde "chilla". Mamman tycker inte att det är läge att "chilla" och köper även träningsbyxor så att barnet kan se anständig ut. 


Chilla? Yeah right. 









Av Paola Loderini - 9 november 2015 20:53

 Jag satt i hallen hela fredag kväll och var en hjälpande hand när klubben bjöd alla barn och ungdomar på tacos. Jättemysigt! Senare på kvällen åkte Viggo tillbaka till sin pappa och då kom Otto och vi såg klart första säsongen på Breaking Bad. En lugn och sansad fredag med andra ord. 

 

 


Av Paola Loderini - 9 november 2015 19:33



1 purjolök

2 bakpotatisar

1 gul lök

1 liter vatten

2,5 tärningar grönsaksbuljong

1,5 dl vispgrädde

2,5 dl mjölk

salt, peppar

En halv kruka persilja

 

Hacka lök, skiva purjolök och fräs i olivolja och lite smör. Tillsätt potatisen, i små tärningar. Häll på vatten, lägg i buljong och låt småkoka i 15 minuter med lock. Tillsätt sedan grädde och mjölk. Mixa soppan slät med stavmixer. Tillsätt sedan hackad persilja. Salta och peppra. Klar! Servera med skurna tunnbrödsrullar. Jag rullade in gurkstavar i bröden som jag först hade brett med Philadelphia vitlök och örter. Receptet fanns i appen ICA Handla. 





Av Paola Loderini - 9 november 2015 18:25

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards