Alla inlägg den 23 november 2015

Av Paola Loderini - 23 november 2015 21:20


En av mina närmaste vänner.... tänkte jag skriva för att anonymisera denna person. Men jag ångrade mig i samma stund som jag skrev. Det var Johan Ottoson som ringde mig från jobbet en sen eftermiddag och påpekade mycket tydligt att han återigen är kvar sist när ALLA har gått hem. Han hånad både mig och Linda som faktiskt just denna fredag slängde in handduken klocken 14.30 för att njuta av denna fantastiska fredag. Vi spär ju gärna på lite när någon annan inte kan gå hem. Hursomhelst är då Otto inte så nöjd över hans arbetsssituation just vid detta tillfälle som vi pratar i telefon. För att bevisa att han faktiskt är helt själv på sitt jobb så händer detta: 


- Paola, jag är heeeeeelt jävla själv och har såååååå mycket att göra- 

- Oj då, va trååååkigt. Jag gick hem 14.30 idag. 

- Jaha, men sååååå sköööönt för dig. 

- Ja det var det verkligen. 

- Jag är ensam så jag kan fan skrika...(här säger Otto ett mycket fult ord). 


I nästa stund skriker Otto det fula ordet rakt ut. Väldigt högt. Så högt att jag undrar om något företag möjligtvis har sitt kontor på andra våningen och i detta läge undrar vad som händer på våningen nedanför. Han är dock chef för 15-17 man skulle jag tro. Lite spännande när chefen får ett "bryt" så jag gapskrattar givetvis. Sedan pratar jag och Otto kanske i 20 minuter till, och sedan hör jag han säga....


- Hej Stefan, är du kvar? .....

- Ja, jag ska gå alldeles strax. 

- Jaha ja. Jag larmar och låser. Jag är kvar....

- Okej, hej då, trevlig helg. (Stefan går)


I detta läge, precis i denna sekund, bryter jag ihop i ett sådant gapskratt att jag bokstavligen ramlar ner från soffan och får så ont i magen, och jag kan inte andas. Otto är först ganska tyst, och sedan kommer ett gapskratt därifrån också. 


- Paola, jag kommer ju aldrig få reda på om han hörde detta. 

- Nä, det är ju inte så seriöst att fråga den nya killen om han hört chefen skrika fula ord. 

- Jag får helt enkelt bjuda på den. 

- Ja, det finns inte så mycket annat att göra. 

- Han har ju för fan bara jobbat en månad. 

- Kul när han kommer gå runt och tro att det är fel på dig nu. 

- Ha ha ha ha, jättekul. 

Av Paola Loderini - 23 november 2015 17:17


Får en Audi R8 plats i tomtens säck? 


Av Paola Loderini - 23 november 2015 17:16


Välkommen älskade små barn, som inte är så små längre. Nu blir det rutiner på maten och jag äter visserligen mycket mer mat, men också lite nyttigare, och har mer energi. Så är det. 


Meja har i dag förklarat för mig att med tanke på situationen som råder i Sverige kommer hon inte att bo någonstans förutom i en bunker. Hon ska flytta dit med sina två hundar. Eftersom hennes pappa och jag tycker att hon kanske överdriver en smula och inte ska "måla fan på väggen" alldeles för tidigt (vad säger man inte för att lugna sina barn) så kommer varken jag, hennes pappa eller hennes lillbror vara välkomna i denna nyrenoverade bunker utan hon kommer att bo där alldeles själv med sin vän Louise som ser på Sveriges situation precis som hon. Så var det med det. Okej då... 

 

 



Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards