Alla inlägg den 5 december 2011

Av Paola Loderini - 5 december 2011 19:35

Nu ska ni koka lite te, sätta fram lite smör och marmelad, och baka dessa för att få lite decembermys hemma med barnen. Dessa bakar jag när jag får tillbaka mina barn igen. Är det någon som har lite julstämning i kroppen i detta vädret? Inte jag i alla fall. Var hos Ramona på "Julklappsspelet" i söndags, som är en mysig tradition... men det kändes inte som det brukar. Vart är julen? Den som hittar julen får en extra julklapp i år.  



 

OSTSCONES


3 dl vetemjöl

2 dl grahamsmjöl

1 msk bakpulver

50 g smör

1 ägg

½ tsk salt

1 dl riven västerbottenost

1 dl mjölk

 

Ugn: 225 grader

Pensling: Mjölk


Blanda mjölsorterna med bakpulver. Tillsätt rumsvarmt smör och arbeta ihop till en grynig massa. Tillsätt ägg, salt, ost och mjölk. Arbeta ihop till en deg och låt vila i 15 minuter. Kavla ut degen till en tjock kaka och ta ut rundlar med hjälp av ett glas. Ställ dessa på en plåt med bakpapper. Pensla! Grädda i övre delen av ugnen ca 10-12 minuter. Svalna på galler under duk.


Västerbottenost har en ganska så "mäktig" smak, och barnen är inte så förtjusta i det, så jag ska testa att tillsätta en mildare ost istället.



 


Av Paola Loderini - 5 december 2011 19:29

Jag fullkomligt avgudar denna människa! Hon är helt fantastiskt och jag önskar mig precis alla böcker i julklapp! Jag har One more slice som jag fått av min goda vän Ramona när jag fyllde år... och nu vill jag ha allihop!

 

 

 

 

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards