Alla inlägg den 6 december 2011

Av Paola Loderini - 6 december 2011 21:09

Detta är de absoluta drömskorna. De mest läckra skorna jag nånsin skådat. Det finns ingenting som slår ängelskorna! Tänk...Helt svartklädd från top till tå och dessa på fossingarna.... Jag hade tagit över världen! Fy fan. Jag vet...ni tror inte att jag är klok och att det inte är normalt att springa runt i dessa. I know.... jag är inte normal heller.

 

Av Paola Loderini - 6 december 2011 20:45

Behöver inga mått utan blanda detta som du vill!


havregryn

vetekärnor

rågkärnor

linfrön

solroskärnor

vetekli

olika nötter

russin

tranbär


Häll detta i en form och ringla över flytande honung


100 grader varm ugn i några timmar. Det ska bli frasigt. Rör om då och då!

Tips: Köp glasburkar på IKEA för 15 kr styck och fyll med musli. Ge bort på julträffen!

 

 

 

 

Av Paola Loderini - 6 december 2011 20:00

Ja, så är det. I morse ringde klockan vid 06 och jag skulle ju upp. Det var lika svårt att gå upp som att döda en flodhäst med bara händerna. Inte för att jag skulle ha dödat en flodhäst om jag kunde. Inte ens för att få sova en halvtimma till, men ni fattar hur svårt det var att gå upp.


Sen... bara jag kommer in i duschen så löser sig allt.... men det gjorde jag inte. Jag satte mig i soffan med världens största kaffekopp, och stirrade in i en avstängd TV eftersom jag inte hittade TV-kontrollen. Va fan är kontrollen?!? Jag måste ha sovit på den inatt eftersom jag har en mysko märke på låret. Jag hittade den inte i alla fall.


Där satt jag. Stirrade och undrade om jag kunde få halsfluss eller något liknande på några minuter för att faktiskt få krypa ner igen. Så här trött kan man normalt inte vara. Jag satt där och svalde några gånger... men jag hade inte ens pyttelite ont i halsen. Det enda jag kunde göra är att räkna till 10 för att lova mig själv att när jag kommit till 10 ska jag vara inne i badrummet och ge spegeln ett stort leende och säga: Fan va bra jag e! Jag kom till 10, säkert 5 gånger, innan jag ens var på väg till badrummet i min pyttelilla lägenhet. Det är liksom inte så många steg dit.


Väl inne i badrummet såg jag något i spegeln. Ett ras! En överkörd nedbantad buffel. Inte för att jag är jättesmal fortfarande, jag har funnit min normal vikt sedan ett tag tillbaka, men eftersom jag sa Buffel kanske ni tänkte att jag var buffel-stor, därför fick jag banta ner bilden lite... men en buffel var jag. Som fan.


Vad gör man då när man inser att klockvisaren säger: Du hinner fan inte in i duschen nu, och du har dig själv att skylla! Dra på dig lite make up så att du inte skrämmer folk och se till att du sätter några spännen i den feta frissan så att du kan med att se folk i ögonen. Våga gå upp lite tidigare så slipper du svära så förbannat också!


På väg till bilen, och jag låg bra till tidsmässigt, lovade jag mig själv att lägga mig och sova några timmar tidigare  och faktiskt gå upp så att jag varje morgon känner mig som en prinsessa. Så idag, kära trogna läsare, ska jag hoppa in i duschen nu: kl.20:13, och tvätta bort min feta frissa. Jag ska till och med raka mina italienskt behåriga ben och lägga en ansiktsmask av mosad avokado! Jag ska ligga i sängen senast kl. 22 och läsa något vettigt. Inte läroplanen utan en bok av skönlitterär sort. Gärna lite kärlek. Kom hem från jobbet kl 19.00 idag... det är inte normalt. När man är barnfri ska man utnyttja tiden och ta hand om sig själv. Man ska göra roliga saker...ta en fika på stan eller annat....Den tiden kommer den också säger folk.... När, undrar jag....när slutar man dränka sig i jobb för att få tiden att gå? Jag kommer att vakna när jag är 50 och undra va fan jag gjorde av tiden! En dag ska jag bli en prinsessa.


 

Av Paola Loderini - 6 december 2011 19:59

Skor från Prada som ser ut som godis....


 

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards