Alla inlägg den 29 december 2011

Av Paola Loderini - 29 december 2011 23:47

Han önskade sig Lego i alla former och färger och en himla massa TV-spel, men jag tyckte att i alla fall EN julklapp kunde vara "aktiv". Det blev ett par inlines som växer. Detta är storlek 31-34 och det finns hål för varje storlek så när barnet växer så växer skon. Han har visserligen 33-34 nu men någon annan unge kan ju få dom sen.

 

Nu har han åkt runt i lägenheten och grannarna är väl sådär nöjda. Eftersom han fick en massa skydd var det ju ännu mer spännande att faktiskt ramla på ett sätt som James Bond gör. Om regnet och blåsten dämpar sig blir det lite inlinesåkning på gården i morgon eftermiddag.

 

Förresten fick jag träffa och gosa med "min föredetta" hund idag. Gud vilken saknad! Hon blev så glad, och jag blev så glad och hon var så gosig. Jag älskar henne! :) Jag har inte träffat henne på 8 månader!

 

 

Av Paola Loderini - 29 december 2011 22:19

Hej


Idag hade vi bokat biljetter till Alvin och Gänget 3 och jag hade så snyggt frågat barnen vart de ville sitta i salongen. Ni vet ju att man kan boka vilka platser man vill ha innan och båda krabaterna här hemma ville ju sitta allra längst bak. Jo, men det kan vi nog, säger jag, men ser att de ser väldigt bokade ut, så det blir näst längst bak då.... Det blir ju bra.... Man vill ju inte sitta längs fram och få nackspärr. Jag kommer ihåg när jag såg den fjärde Twilightfilmen med Kristoffer, Magnus, Lucy och Staffan....Det var ju så bokat att vi fick rad 2 och våra huvuden hade samma rörelser som om vi tittade på en tennismatch när vi skulle läsa texten. Inte den bekvämaste ställning i 2 timmar...Kristoffer fick visserligen skit för det för det var han som bokade. Han tog på sig detta och var supernöjd ändå...Det är lite manligt tycker jag, när det var jag som ville gå och han bokade platser som han egentligen inte ville ha, men gjorde det för min skull.... :)


Vi åt middag på Bergakungens restaurang, Jag år en pasta som var lite stark med räkor och grejer i, Viggo åt en ljuvlig jättepizza som skulle vara "barnmodell"....och Meja en cheeseburgare. Supermätta skulle vi checka in och handla popcorn och dricka när jag känner att Viggo trampar på mina fötter heeeela tiden. Jag ljuger inte om jag säger att han säkert trampade mig 20 gånger. Herregud! Jag provade en ny strategi. Istället för att höja rösten och säga "Lägg av och stå still" så böjde jag mig ner och viskade i hans öra...


- Viggo, snälla...sluta trampa mig på mina fötter och försök att stå still.

Viggo viskar då tillbaka, alldeles koncentrerad

- Mamma, vad är plan B?

- Det finns ingen plan B. Detta är plan A och du ska lyssna på den planen.


Viggo blev tydligen en agent av viskandet så jag får ha en plan B på hur jag ska fånga hans uppmärksamhet... Kanske ska jonglera och hjula varje gång han ska lyssna... Det hade varit lite coolt....


Träffade Linda Hansson på bion förresten... Hann ju inte säga många ord, men det var kul att se henne igen.


Väl framme i kassan fattar jag inte så mycket, men inne i själva salongen fattar jag att jag tänkt tvärtom när jag skulle boka biljetter. Vi hamnade nämligen på rad 2! Tur att det var svenskt tal så att vi slapp följa text i tennisrörelser. Det var i alla fall värt det. Jag gillade filmen, och det gjorde ungarna också. Jag är ju också av den känsliga typen som grinar jämt, så när Alvin trodde att hans "pappa" inte letade efter honom för att han var så jobbig började ju jag lipa lite tyst för mig själv... Meja skäms ju ihjäl varje gång. Får liksom försöka torka tårarna lite diskret, men så fort det blir lite känsligt så stirrar hon på mig istället för på filmen... och bara väntar... ni förstår ju hur jag har det!!


Kram på er i stormen. Jag är lite deppig idag också... men det går över.







Av Paola Loderini - 29 december 2011 21:46

Här kommer lite annat för att hålla mig sysselsatt. Har gjort dessa nu som innehåller:


2 ljus

en tändsticksask i storlek mellan

1 paket servetter


Pris 60 kr/paket


(den gröna är såld)


 

Av Paola Loderini - 29 december 2011 21:34

300 g pasta

250 g färsk broccoli i små buketter

1 gul hackad lök

2 tsk smör- och rapsolja

½ tärning grönsaksbuljong

2½ dl Matlagningsgrädde

svartpeppar och salt

100 g smulad fetaost

ev. redning


Koka pastan och lägg i broccolin när det återstår ett par minuter av tiden. Låt den  hackade löken stekas i smör tills den blir glansig. Häll på grädde och smulad buljong. Koka upp. Peppra och smaka av med salt. Buljongen gör såsen salt, tänk på det. Koka ett par minuter och häll på den på pastan med broccoli. Vill du ha en tjockare sås kan du reda med maizena. Lägg upp pastan och smula över osten! GLÖM INTE osten!, för den gör hela rätten. Rätten blir jättetråkig utan ost.


Smaklig enkel snabb måltid!!

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards