Alla inlägg den 7 december 2011

Av Paola Loderini - 7 december 2011 21:34

500 g färska champinjoner

1½ dl olivolja

1½ dl vitvinsvinäger

3 hackade vitlöksklyftor

2 msk hackad chili, röd

1 tsk strösocker

hackad persilja

salt och peppar


Dela champinjonerna i halvor. Fräs dem i lite smör. Låt svalna. Blanda alla övriga ingredienser till marinaden och blanda ihop med champinjonerna. Ställ kallt några timmar innan servering. Fick så mycket beröm för dessa små svampar som tillbehör på buffé. Enjoy!!


 





Av Paola Loderini - 7 december 2011 20:47


Ja, inte för att jag kände mig som en prinsessa idag, för ärligt... vem gör det kl 06.00 på morgonen när Herr Vind och Fru Regn slänger sina arga ögon på mig genom fönstret. När kudden säger "Kom och lägg dig här lilla vän, inte ska du väl gå miste om en sådan trevlig och mysig stund när dom är så arga därute". Jag har redan fattat det där. Jag är kudd-missbrukare. Såhär hade ett AK-möte låtit..(Anonyma Kuddister)


- Hej jag heter Paola och är beroende!


- Heeeeej Paola (säger alla i ringen)


- Jo det är såhär att jag har stora problem. Jag kan inte göra slut med kudden. Jag vet att han förstör mitt liv, men jag älskar honom så innerligt mycket!


(Alla nickar och förstår mig. Annars hade de väl inte varit på samma möte va?)


- Jag kommer hem och tänker inte på honom så mycket..inte just då.... men när klockan börjar närma sig är det precis som han talar till mig..."Kom....kom... var inte rädd..." och jag faller dit varje gång. Sen ser jag inte det som ett missbruk förrän jag blir påkommen. Jag blir påkommen av Herr Ringsignal kl 6 varje morgon och då försöker jag, men det går ju inte. Jag klarar det inte! Jag kan inte bryta mönstret. Vad ska jag göra??


(Alla är knäpptysta, för alla har samma problem.)


Jag går hem och har delat med mig. Jag har öppnat mig och berättat, men jag vet... i morgon är jag på den jävla kudden igen! Jag vet. Jag är inte redo att ta steget. Jag är en kuddist! Därför behöver jag uppmuntran, och dessa skorna behöver jag också!....



  

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards