Alla inlägg den 26 december 2011

Av Paola Loderini - 26 december 2011 18:05

Hej


Nu kan man hitta recept i olika kategorier, som du finner långt ner i spalten till höger. Jag har ännu bara sorterat in alla recept jag lagt ut i december månad, men snart kommer alla att ligga under rätt rubrik. Jag har bara inte förstått hur man sorterar det man skriver. Allt kommer ändå att hamna under "allmänt" så att det som är nytt hamnar längst upp i bloggen, oavsett vad det är jag skriver...men jag skulle själv hitta en sås jag gjorde tidigt i höstas och det tog en bra stund innan jag hittade den, så ett register måste jag ju ha!


GOD FORTSÄTTNING!

KRAM PAOLA

Av Paola Loderini - 26 december 2011 17:45


Matteo fick öppna sin första julklapp på öppesittarkvällen....Han är världens tjockaste och goaste bebis. Det vattnas i munnen när man tittar på honom, och man kan bläddra flera gånger på varje lår.... supergosigt!



 



 


Av Paola Loderini - 26 december 2011 00:42

Jag skulle inte ha "julen" hemma detta år eftersom barnen skulle vara med sin pappa. Det hade nämligen han bestämt och jag orkade inte bråka om det.... så varför gran? Jo, det är väl klart att paketen barnen ska öppna på juldagen ska ligga under en gran....Precis när jag åker hem ifrån min systerdotters kalas får jag i alla fall ett samtal...


- Vi har skapat en ny tradition! Jag och Joel! Vi ska stjäla en gran på ett lagligt sätt varje år! Detta blir kul!

- Och hur stjäl man en gran på ett lagligt sätt??

- Man hugger den själv i en skog. Med yxa...

- Jaha... och människan eller kommunen som äger marken då?

- Nä, det är kommunens mark, då gills det inte.

- Nähä... Jag vill inte veta sånt här...fast jag tror jag behöver en gran! En mycket liten som jag ska klä i guld och rött. BARA guld, rött och ljus.

- Jag har redan fixat detta. Skynda dig hem. Jag sitter i bilen utanför.

- Oj... är den fin?

- Du får välja mellan några...

- Några...??? Herregud...


När jag kommer står dessa två vuxna män och skrattar som två småpojkar och visar först en fruktansvärt ful, jättelång gran där ca 3 grenar ser något friska ut även om de pekar nedåt. Resten av grenarna tycks vara försvunna.


- Den där kommer aldrig in till mig. Jag är ledsen, men det var det fulaste jag sett!

- Men så ful är den väl inte...??

- Jo.


Gran nummer två är liten och skitful, har bara grenar åt ena hållet och är så liten i stammen att jag kan ställa den i en större kruka hemma. Den får det bli...


- Men hallå... vad finns där...??

(Joel stänger till skåpbilen och säger att det är "ingenting")

- Aha... den vill du ha själv...

- Japp, den är min...

- Okej... jag tar upp denna fula då. Hoppas ingen ser mig.


Väl hemma ringer jag en mycket bakis Johan Ottoson som måste komma upp och klä granen och dricka glögg med mig. Han klarar nog inte det säger han, men jag tvingar honom...


- Snälla Paola, säg inte att du betalat för den fula granen!

- Nä, den är stulen..... ifrån en "laglig skog" tydligen....

- Jaha... vilken tur.... Jag sitter bara här och tittar. Jag mår illa. Jag mår inte bättre av att se den granen....

- Nä... nu tycker jag synd om den... så jag måste behålla den.


Här kommer granen... som är alldeles skev.... och tur att bilden blev suddig!!! Ser ju nästan okej ut nu...!;)


 

Av Paola Loderini - 26 december 2011 00:10

Dålig bild, tagen av min Iphone. Borde ju skaffa en riktig kamera... men här är julnördarna i alla fall. Johan (Otto) och Jim på Soho. Ett glas efter lite shopping och de är förväntansfulla inför julklappsspelet hos Linda denna kväll..(Detta var 23 dec) Båda fann något de gillade på Kondomeriet...Vet inte om jag ska skratta eller gråta... När ska pojkarna bli män??





  

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards