Alla inlägg den 17 december 2011

Av Paola Loderini - 17 december 2011 19:46

Jag har skrivit det innan, hon är ju fantastisk och dessa har jag inte gjort ännu, men här kommer receptet!

 

12 cupcakes:
 3 st ekologiska ägg
 2.5 dl strösocker
 1 tsk vaniljsocker
 50 g smör
 3 tsk pepparkakskrydda
 1 dl gräddfil
 2 msk kallt kaffe
 3.5 dl vetemjöl
 2 tsk bakpulver
 3 msk kakao av god kvalitet
 1 nypa salt 100 g mörk kvalitetschoklad 70 %


White chocolate frosting (12 cupcakes):
 200 g vit choklad av god kvalitet
 200 g Philadelphiaost
Guld non-stop, strössel, silverkulor eller röda cocktailbär till garnering

 

När det står varmluftsugn i receptet men du bakar med vanlig ugn, höj temperaturen på din ugn med runt 20- 25 grader.

Gör så här

1. Sätt ugnen på 175 grader.

2. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker vitt och riktigt pösigt.

3. Smält smöret med pepparkakskryddan och blanda det med äggsmeten, tillsätt gräddfil.

4. Blanda vetemjöl, bakpulver, kakao, och salt och vänd försiktigt ner det i smeten.

5. Hacka den mörka chokladen grovt och smält den i ett vattenbad (i en skål över kokande vatten).

6. Rör ner chokladen i smeten.

7. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt och fyll formarna till 3/4 med smet.

8. Grädda dem i mitten av ugnen i cirka 15 minuter. Låt svalna.

9. White chocolate frosting: Hacka chokladen och smält den i ett vattenbad (i en skål över kokande vatten) och låt svalna.

10. Rör osten krämigt tillsammans med den smälta chokladen. Låt stelna något i kyl eller frys.

11. Bred frostingen på cupcakesen och garnera med guld non-stop, strössel, siverkulor eller röda bär.

Av Paola Loderini - 17 december 2011 18:35

Nu är det såhär att jag har förstått att jag är en taxi. En taxi som inte får något betalt men alltid är trevlig och mot mina kunder. Mina kunder har dock aldrig haft en ålder som överstigit 10 år. Eftersom jag har befunnit mig i en bil hela dagen och hör och häpna, jag ska hämta tre damer i ålder 10 år senare i kväll, så är min dag som chaufför inte över.

Mina resor idag:


- Mamma. Vi har bestämt att vi vill ha julfrukost.

Jag kollar på flingpaketet och stoppar huvudet i kylen. Nej, inget speciellt juligt finns hemma.

- Ja men visst (kl 8.30) ... jag slänger mig i bilen direkt!


Utan varken glasögon eller linser, alldeles BH-lös, hittar jag till garaget och åker till ICA där jag hittar det mesta.

Resa: Beryllgatan-ICA-Beryllgatan


Resan som blev inställd kl. 10.30 var Beryllgatan-Påvelunds tennishall- Beryllgatan för Viggo är förkyld och hängig, men annars skulle den resan vara resa nummer 2.


Klockan 13.00 Viggo blir hämtad av en komis. Jag och Meja ska hämta hennes kompis för att ta oss till hysteriska Frölunda Torg för hysterisk julshopping. Med två fnittriga små damer som bara vill fika blev det inte mycket gjort.

Resa: Beryllgatan-Påvelund-Frölunda Torg-Beryllgatan.

Fick en jävla P-bot på 600 kronor för att jag stod olagligt på Frölunda Torgs hysteriska parkering. Kul! Tackar, precis vad man behöver innan julafton, men jag har mig själv att skylla.


Lämnar tjejerna hemma för att hämta upp en julklapp i Sisjön som ingen får se. Plus att Viggo ska hämtas...

Resa: Beryllgatan-Sisjön-Långedrag-Beryllgatan.


Tjejerna ska till tennisfesten i Påvelund kl. 18. Ska bara hämta kompis i Påvelund. Dom ska sova här, två av dom, så jag ska köpa lite till kylen på vägen.

Resa: Beryllgatan-Påvelund-Tennishallen-Fiskebäck-Beryllgatan


Glömde lördagsgodis så igen:

Resa: Beryllgatan-Fiskebäck-Beryllgatan


Nu kan jag med handen på hjärtat säga att om jag tyckte att Beryllgatan var boring innan så är det ingenting mot vad jag tycker nu. Jag spyr på detta.  Sen ska jag härifrån till 3 olika ställen. Sen ska jag ta ett glas vin!!!


Denna rosa Ferrarin står högst på min önskelista!


 






Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards