Alla inlägg den 16 december 2013

Av Paola Loderini - 16 december 2013 22:01

Ja, vad har jag gjort idag?

Hm… låt mig tänka ett tag.

Började morgonen med att snooza till sent.

Svårt att slita sig när jag bäddat rent.

På måndagar har jag ett fantastiskt schema.

Jag startar upp klockan 10.30 med tema.


Dagen gick snabbt, men jag fick lite panik.

Det kändes idag som hjärtat fick en spik.

Jag vet inte varför, jag som oftast mår bra.

Det kom från klar himmel, och en kollega sa:

Vad är det med dig? Är allt som det ska?

Ja, det är det väl, hur annars kan det va?


Jag åkte hem i min fula lilla bil.

På vägen köpte jag godis, lite chips och gräddfil.

När jag kom hem var jag inte sugen på nåt.

Utanför faller regnet, fy fan va det är vått.


Jag fick ett sms av en elev som skrev ett test.

Hon skrev att jag var den läraren som var bäst.

Då sken jag upp, där fann jag min sol.

Jag vet ju egentligen att jag är rätt så cool.



Jag åkte till Anna för att plugga teknik.

Återigen fick jag lite panik.

Vi pluggar en kurs, vi pluggar på distans.

Att kombinera med jobb har förstört vår balans.


När jag kom till Anna var hon inte på humör.

Såg ut som hon tappat alla pengar när hon sålde sitt smör.

Men vi vänder på allt, de barnsligaste som finns.

Vad vi egenlitgen skrattar åt är det ingen som minns.


Av de timmar vi satt var vi rätt aktiva ändå.

När vi väl läser så pluggar vi som få.

Fast nu ljuger jag så näsan börjar växa.

Men vet ni vad? Vi har ändå sett en häxa!

På Facebook kan man se allt och lite till.

Rena dyngan, kalla det vad du vill.


Såg ett foto idag, klickade på ”gilla”.

Möjligt att jag gjort bort mig, varför ska jag där och pilla?

Livet är för kort för att inte våga.

Sen om det blir som man vill, det är ju en fråga.


Idag skrev jag något fint. Jag skulle egentligen varit tyst.

Men i den här sjuka världen säger folk inte ett knyst.

Spela inga spel, stå för vad du säger och hör!:

Ångra inte det du gjorde, ångra det du inte gör.

Jag ångrade att jag skrev, det gjorde jag sen.

Men det har jag redan glömt när jag kommer hem.


…och när du avslutar ett projekt, gå med flaggan i topp.

Gör inget halvdant, det blir bara en flopp.

Fy fasen vilka dåliga rim detta blev.

Men det är vansinnigt kul, nu äter jag julgröt med slev!


Tack och hej

Det där med rim är nog inte min grej


;)


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards