Alla inlägg den 28 december 2013

Av Paola Loderini - 28 december 2013 13:02

 

Broccoli och mandel med brynt smör



500 g broccoli

½ dl mandlar

75 g smör

salt

1 silverlök

1 dl mandelpasta

 

 

Låt mandlarna ligga i kallt vatten i kyl ca 12 tim eller över natten. Skala dem genom att trycka ut dem ur skalet. Bryn smöret sakta i en kastrull under omrörning tills det är gyllenbrunt. Skär bort topparna på broccolin. Skala stjälkarna och dela dem i bitar på längden. Ångkoka topparna i en sil eller durkslag ca 5 min. Mixa dem släta tillsammans med 2/3 av smöret. Smaka av med salt. Ångkoka stjälkarna ca 4 min. Skala och skiva löken. Servera de varma stjälkarna med broccolikräm, mandlar, lökringar och en klick mandelpasta. Ringla över resten av det brynta smöret.

Av Paola Loderini - 28 december 2013 12:51

Nya örhängen till mig själv i julklapp!


         Tre dagar kvar. 2013 lämnas och vi går med bestämda steg in i 2014.

Jag lämnar kvar det som inte var så bra, men tar med mig många fina minnen.

Jag vill tacka för nyfunna vänner och ett magiskt slut på året.

Jag vill tacka för att jag upplevt riktig kärlek, även om den inte höll.

Jag vill tacka för turen att undervisa den otroligt fina klassen på Klarebergsskolan.

De har blivit så stora nu, och dessutom så intelligenta.

Jag vill tacka för att mina barn har varit friska och skött sin skola exemplariskt.

Jag vill tacka för lugn och ro.


With all love in life


Paola



Av Paola Loderini - 28 december 2013 11:29


Inne på stället i den höga musiken hör jag


 - Paaaaaaaaaoooooooollllllaaaaaaaa!


Jag tror detta upprepar sig ett tiotal gånger och jag undrar givetvis vad det är frågan om. Jessica frågar vem det är som skriker mitt namn i tid och otid hela tiden, och jag kan liksom inte riktigt svara på den frågan. Han har liksom skrikit mitt namn hela kvällen. Till slut får jag liksom säga "Det är liksom inte så man får en kvinna, och jag är inte ute efter att gå hem med någon". Nämen det hjälpte inte så mycket, för den här var ute efter att ligga sked och vakna en söndag med frukost och hela mysiga grejen. Det var liksom redan bestämt att så skulle det vara. Hela framtiden var liksom bestämd.


- Paaaaaaaaooooooooolllllaaaaaa!


Men herregud, nu får du sluta skrika.


Det blev fredag och jag ligger i soffan och softar när det plingar till i telefonen.


-Paaaaaaaaaooooooooollllllllaaaaaa!

- Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa???? Va e deeet?

- Det var bara det, fröken.

- Jaha. Detta är ju sjukt. Detta kommer jag att blogga om.

- Nä men då vill jag vara anonym, för jag gillar inte uppmärksamheten.

- Nähä... jasså? Mycket märkligt....(När man står och skriker ifrån en sprithörna på Glow trettiofem gånger...)


Men jag skriver inte ditt namn då, eftersom du inte vill ha någon uppmärksamhet ;)


Ja, vad ska jag säga. Märkligt helt enkelt. :)






Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards