Alla inlägg den 19 december 2013

Av Paola Loderini - 19 december 2013 23:26

   Hon är bara så häftig, så snygg och har en tröja som jag skulle döda för!

Kanske inte riktigt döda, men ni fattar...

Av Paola Loderini - 19 december 2013 22:48



Tja!


Idag har jag och några andra varit i Adventskyrkan och lyssnat på Solid Gospel. Min kollega och musiklärare är nämligen en av de fantastiska personerna som är med i denna ljuvliga kör. Jag som har noll koll men alltid vill vara delaktig i allt skulle givetvis följa med på detta. Ola är antagligen den mest ödmjuka mannen jag känner. En svärmorsdröm utan dess like. Han frågar bara "Paola, vill du komma? Vi ska sjunga i adventskyrkan". Jag säger givetvis självklart till detta och har inte riktigt koll på om han ska sjunga eller spela.



När jag väl sitter där och lyssnar, bland en miljard andra människor, så ryser jag mig igenom hela grejen! Det var så fantastiskt bra! Jag kan inte finna ord. Det var så proffsigt. Jag var inte långt ifrån tårarna under Holy Night kan jag säga. Herre min skapare vilken upplevelse!


- Men Ola, för faaaan! Varför säger du inte att ni är värsta proffskören?

- Nämen va kul att du gillade det. Tack tack. Kul att ni kom!

- Nu svär jag i kyrkan också! Usch! Och vem är han i grå kavaj?

- Ha ha, tänk att visste att du skulle säga det!

- Så vacker människa! (Tittar på honom som om han var en bakelse)

- Paola, jag tror han är typ 25 år eller nåt.

- Nä men fy, glöm allt jag sa. Vad är det för fel på mig?! Usch, varning!


Ola, du är så himla bra! Jag köpte en skiva som ska få mig mer harmonisk i bilen. Dessutom var du så himla snyggt klädd! Gratulerar till att du föddes med talang. Själv föddes jag rätt talanglös, men klarade mig bra ändå;)


   På vägen till konserten hamnade vi mitt i ett demostrationståg.

Med facklor och trummor och allt.

Coolt. Livade upp stämningen i detta anti-jul-väder.





Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards