Alla inlägg den 31 december 2013

Av Paola Loderini - 31 december 2013 00:46



Antal timmar sömn: 4

Antal jet-laggade barn som sov till 10: 2

Antal joggingturer utan stopp: 1 (är riktigt stolt)

Antal timmar i hysteriska Nordstan: 3

Antal köpta kycklingsallader: 3

Antal bytta julklappar: 1

Antal gnälliga barn: 0

Antal muskler med träningsvärk: 214

Antal druckna liter vatten: 1 (mycket stolt över detta också)

Antal  par skridskor som passar: 1

Antal hjältar idag: 1

Antal saker som borrades upp i lägenheten: 3

Antal bråk eller tjafs: 0

Antal timmar lästa Kemi: 2

Antal hjärnceller som inte fattar: alla

Antal komplimanger: 7

Antal saknade personer: 1

Antal bananer i fruktskålen: 5


Summa:


Jag sov inte et skit. Vaknade av att det var alldeles för tyst. Barnen är gravt jet-laggade men gnäller inte när jag skickar dom i säng senast 23 på kvällen för att få lite struktur på det hela. Konstigt nog så gör mina barn precis som jag säger och Viggo, som avskyr shopping, frågar på ett mycket trevligt sätt om vi kan åka hem ifrån Nordstan efter att vi blivit knuffade åt alla håll. Inget gnäll alls ...? ... och han handlade för egna pengar desutom. Annars brukar han vilja leva på mina för att spara sin till andra saker, som han absolut gärna önskar sig.


Jag har sprungit idag. Av ren jävla vilja har jag sprungit från min lägenhet till slingan, runt slingan och ända hem. Viggos hörlurar är suveräna och Mejas spellista är kanon. Glömde tyvärr stretcha ut efteråt så ni kan tänka er hur jag mår på den årliga sridskoutflykten i morgon på Rudalen. Såg på Facebook att många svarat och det blir ett stort gäng som glider runt på isen i morgon. jag är inte på plats tidigare än 11, för jag ska rulla ur sängen (på grund av träningsvärken) och steka två dussin pannkakor.


Min tenta kommer attt gå åt helvete. På riktigt. Jag förstår inte Kemi. Jag är inte intresserad och då är det riktigt trögt. Jag fattar inte molekyler och laddningar. Jag känner mig fullkomöligt urblåst. När jag väl tror jag fattar ploppar det upp en molekyl som inte är byggd på det sättet som jag tror, och då är jag på ruta ett igen.


Jag vill tacka för den hjälp jag fick med att borra i mina betongväggar och nu har jag en spegel över soffan som döljer samtliga fula hål. Den sitter för högt, men det var antingen en för högt uppsatt spegel eller en spegel i rätt höjd med fula hål runtomkring. Jag valde det förstnämnda.


Jag har av mystiska anledningar fått fina komplimanger, varav en var väldigt fin. "Jag gillar att du är du, fortsätt att vara du". Det värmer sju gånger mer än "Hallå snygging". Gick rakt in i själ och hjärta. Tack. så enkelt att göra andra människor glada. Några små ord förändrar ett ansiktsuttryck. Kan ju inte låta bli att le.


Nu ska jag faktiskt försöka få lite sömn. Nu är det ett dygn kvar till år 2014 startar och vi alla kommer att slopa onyttigheter som fet mat, sötsaker, alkohol och nikotin, samt köra stenhård träning för att bygga snygga muskler på rätt ställe;)


Jag är förresten ute efter ett par hantlar, 4-kilos eller tyngre, om någon har detta hemma. Jag orkade inte trängas i stan, så jag köper dom gärna av någon som ändå har ett par som står och dammar.


With love!


Paola

 
















Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards